گردشگری و توریسم

مخالفت فرمانداری بیرجند با افتتاح نمایشگاه بدون زیرساخت لازم

به گزارش ایرنا علی ناصری روز یکشنبه در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان بیرجند افزود: نمایشگاه جدید بین المللی استان در مسیر روستای علی آباد لوله قرار دارد که در این منطقه تردد زیاد است و در حال حاضر و به دلیل نبود زیرساخت های مناسب به لحاظ جاده و علائم راهنمایی و رانندگی با بازگشایی آن مخالف هستیم.
وی اظهار داشت: علائم لازم راهنمایی و رانندگی باید در مسیر نمایشگاه بین المللی نصب شود و به مسئولان شرکت نمایشگاه های بین المللی هم هشدار لازم داده شود.
فرماندار بیرجند بیان کرد: با مقام قضایی در این خصوص صحبت شده و از نظر فرمانداری بیرجند مسیر نمایشگاه بین المللی هنوز برای افتتاح آماده نیست و راه اندازی آن نیازمند فراهم شدن مسیر ایمن و مناسب است.
وی گفت: شهرداری بیرجند اقدامات عمرانی در بلوارها و جداره سازی و جدول سازی ها را قبل از 25 اسفند ماه به پایان برساند و در فضاسازی شهری هم شهرداری و دیگر دستگاه های مربوط اقدامات لازم را تا زمان یادشده انجام دهند.
ناصری افزود: در زمینه زیباسازی تاکید داریم نظافت شهر بیرجند به مراتب بهتر از سال قبل باشد و داخل محوطه پارک ها باید از نظر نظافت و در روزهایی که مسافران نوروزی می آیند، آماده شود.
وی تصریح کرد: مکان های تحت نظارت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بیرجند در مدرسه شوکتیه و باغ و عمارت شوکت آباد برای ایام نوروز آماده شود.
فرماندار بیرجند بر لزوم نصب تابلوهای راهنما یا آویزهای موقتی برای مسافران تاکید کرد و گفت: کشیک بانک ها تا 20 اسفند به فرمانداری اعلام شود و همه نیازمندی های اماکن گردشگری و تفرجگاه ها را قبل از 20 اسفند ماه فراهم کنند.
وی افزود: بازارچه های نوروزی مثل سال قبل مستقر شود و دیگر دستگاه ها هم موظف به همکاری هستند و داخل شهر چراغ های راهنمایی بررسی و مشکلات احتمالی رفع شود.
ناصری بیان کرد: جلسه بعدی ستاد خدمات سفر شهرستان بیرجند 20 اسفند ماه سال جاری برای جمع بندی و بررسی اقدامات انجام شده تشکیل می شود.
وی همچنین گفت: روزهای 28 و 29 اسفند ماه جاری و یکم، چهارم، یازدهم، سیزدهم و پانزدهم فروردین از هفت صبح تا 10 شب در جاده قاین به سمت بیرجند و جاده بیرجند به سمت روستای شوشود تردد کامیون ممنوع است.
7559*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگری


خدمات سفر


نمایشگاه بین المللی