گردشگری و توریسم

278 غرفه بازارچه صنایع دستی در خراسان جنوبی برپا می شود

به گزارش ایرنا حسن رمضانی در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان که روز یکشنبه به ریاست معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد افزود: امسال در 150 شهر و روستای استان بازارچه صنایع دستی راه اندازی می شود.
وی بیان کرد: هم اکنون اقدامات لازم برای آماده سازی فضا، تاسیسات گردشگری و بازارچه های صنایع دستی توسط اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان ها آغاز شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اعلام اینکه نوروز 98 بیش از 40 اقامتگاه بوم گردی برای پذیرایی از مسافران آماده است اظهار داشت: امسال ویژه برنامه نوروزگاه با شادابی بیشتری برگزار می شود.
وی ادامه داد: همچنین برای معرفی استان در نوروز جشنواره بازی های بومی و محلی در شهرهای مختلف استان برگزار خواهد شد.
رمضانی گفت: هر سال میزان گردشگران و مسافران نوروزی ورودی به استان نسبت به سال قبل آن بیش از 20 درصد افزایش می یابد که امید است امسال نیز با همکاری بیشتر اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر این مهم اتفاق بیافتد.
وی اظهار داشت: ستاد اجرایی خدمات سفر با همکاری فرمانداران در تمامی شهرستان‌ ها فعال شده است، همچنین امسال نخستین بار کمیته شهرداران نیز به ستاد افزوده شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از دایر بودن 16 موزه استان در عید نوروز خبر داد و گفت: همچنین نمایشگاه باغ ایرانی در محل باغ و عمارت جهانی اکبریه بیرجند برپا می شود.
وی به آمادگی 9 هتل سه، 2 و یک ستاره همزمان با نوروز 98 در استان اشاره کرد و افزود: این هتل ها با 249 اتاق و 649 تخت آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی در استان است.
رمضانی گفت: همچنین در این ایام 16 مهمانپذیر با 234 اتاق و 640 تخت، یک مجتمع گردشگری سه ستاره، 38 اتاق با 58 تخت در شهر طبس نیز برای پذیرایی از مسافران نوروز در استان آماده شده است.
وی یادآور شد: آمادگی 25 دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و 50 رستوران میان راهی از دیگر برنامه ها و اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر در ایام نوروز 98 پیش بینی شده است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: سال های گذشته در خصوص نحوه عملکرد دهیاری های استان در ایام نوروز ارزیابی انجام نمی شد اما امسال 2 دهیار برتر در این زمینه شناسایی و معرفی خواهند شد.
حمید حلاج مقدم افزود: برخی دستگاه های اجرایی با موازی کاری و ناهماهنگی با شهرداری ها در زمینه تبلیغات محیطی در سطح شهر همکاری نمی کنند که این موضوع باید پیگیری و اصلاح شود.
وی اظهار داشت: امسال از سوی شهرداری های استان برای هر شهر یک سوغات سرا راه اندازی می شود تا علاوه بر پذیرایی از میهمانان نوروزی منبع مالی پایدار برای شهرها و روستاها داشته باشد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی گفت: باید شروع بهار در چهره شهرها و روستاهای تاریخی جذابیت و نشاط لازم را ایجاد کرد تا استان به مقصد گردشگری تبدیل شود.
7557*3028

انتهای پیام /*


فرهنگي


بازارچه


صنايع دستي


گردشگري