گردشگری و توریسم

امضای تفاهمنامه برای اختصاص وام و ورود ون های گردشگری

به گزارش روز جمعه ایرنا ، این تفاهمنامه ها در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران در حضور علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امضا رسید.
یکی از این تفاهمنامه ها در حوزه اختصاص 850 میلیارد تومان اعتبار به مراکز گردشگری بود. در این تفاهمنامه آمده است: تفاهمنامه گردشگری بین سازمان میراث فرهنگی و بانک گردشگری با هدف «حمایت و توسعه سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری، توسعه سفرهای خُرد، ارزان‌سازی سفر برای اقشار کم‌درآمد» با اولویت «سفرهای داخلی» بین معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری در حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی به امضا رسید.
موضوع این تفاهمنامه، تخصیص اعتبار سفر با اولویت سفرهای داخلی توسط بانک به مسافران و تأمین‌کنندگان سفر، خدمات و مراکز گردشگری و تفریحی و اخذ حمایت و همراهی سازمان در راستای تسهیل و تسریع روند اجرای مفاد تفاهمنامه است.
بانک گردشگری اعلام کرد که آمادگی دارد در چارچوب مفاد این تفاهمنامه، نسبت به پرداخت تسهیلات بانکی از محل منابع داخلی خود تا سقف 850 میلیارد تومان برای مسافران و تأمین‌کنندگان خدمات گردشگری با اولویت آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی معتبر اقدام کند. در صورت پیشنهاد توسعه طرح یا معرفی ارگان‌های مد نظر سازمان، بودجه و یارانه لازم برای گسترش و تسهیل طرح از سوی سازمان تقبل می‌شود. اعتبار زمانی این تفاهمنامه به مدت یک سال از تاریخ انعقاد آن است که با توافق طرفین، قابل تمدید خواهد بود.
در تفاهمنامه دیگری که به امضای معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی به عنوان طرف اول قرارداد و شرکت سمگا به عنوان طرف دوم قرارداد، رسید قید شد که همکاری این دو بخش در حوزه تامین خودروهای ون توریستی برای مراکز گردشگری در قالب لیزینگ خواهد بود. بر این اساس شرکت سمگا به عنوان طرف دوم به مراکز اقامتی گردشگری کل کشور برای تامین این خودروها معرفی خواهد شد.
همچنین تامین یارانه سود براساس ضوابط و مقررات موجود از رقم سود تسهیلات قرارداد در قالب لیزینگ توسط طرف دوم، تامین اعتبار می شود.
سمگا نیز متعهد شد تا تعداد 250 ون توریستی را برای مراکز گردشگری تامین کند. 60 درصد از قیمت تمام شده خودورهای ون توریستی نیز به صورت لیزینگ تامین خواهد شد.
تفاهمنامه سوم نیز در حوزه ارائه موافقت اصولی یکپارچه توسط معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی برای ایجاد 31 هتل در 31 استان کشور و سایر تاسیسات گردشگری به صورت یکپارچه در کشور بود. بر این اساس شرکت سمگا برای مدیریت و اجرای تاسیسات مختلف گردشگری براساس مطالعه بازار و ظرفیت برد هر کدام از این تاسیسات در استانهای هدف برنامه ریزی خواهد کرد. همچنین شرکت سمگا برای ساخت 31 هتل در سراسر کشور برنامه زمان بندی خواهد داد. تامین زمین و اخذ مجوزهای لازم از دیگر مراجع ذی صلاح بر عهده شرکت سمگا خواهد بود.
در این مراسم مرتضی خامی مدیرعامل بانک گردشگری گفت: منابع مالی باید به سمتی برود که با ارزش باشد و بتواند به گردشگری کمک کند. ما هم به عنوان بانک فعال در حوزه گردشگری نیازمند کمک سازمان میراث فرهنگی هستیم دوستن باید بپذیرند که دغدغه بانک، گردشگری است. ما از استارت آپ ها هم حمایت می کنیم. قول می دهیم که سمت و سوی اختصاص منابع ما در حوزه گردشگری باشد. تقریبا هم این منابع به سمت تسهیلات خرد و متوسط این صنعت هزینه می شود.
علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز تاکید کرد: «مطمئن باشید که اعتبارات در نظر گرفته شده تنها در حوزه سفر هزینه خواهد شد. همچنین بهتر است تا بانک گردشگری به حوزه استان‌های محروم توجه کند.»
مونسان بیان کرد: «اکنون یک هزار و 200 میلیارد تومان در حوزه گردشگری در حال سرمایه گذاری است نرخ بازگشت تسهیلات در گردشگری مهم است این طور نیست که شما وامی در حوزه گردشگری بدهید اما برنگشته باشد. من به چند غرفه استانی در همین نمایشگاه گردشگری مراجعه کرده ام و همه می گفتند که بخشی از مشکلات ما در حوزه نبود حمل و نقل ویژه گردشگران است.»
فراهنگ **1085** 1200

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


بین المللی


گردشگردی