گردشگری و توریسم

انجمن های فعال در حوزه گردشگری حمایت می شوند

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، حسین اربابی در دیدار با برخی از بانوان مدیر انجمن های فعال در حوزه گردشگری و صنایع دستی به توانمندیها و ظرفیت های موجود در بانوان اشاره کرد و گفت: جامعه بانوان ما در حال حاضر توانمندتر از هر زمان دیگری است.
وی گفت: در حوزه فعالیت های تخصصی سازمان میراث فرهنگی بانوان نقش فعالی دارند و به عنوان مثال در عرصه صنایع دستی 70 درصد فعالان این حوزه را بانوان تشکیل می دهند.
اربابی گفت: عدم وابستگی سازمان های مردم نهاد به کمک های دولتی نقطه قوت آن ها است چرا که بروکراسی اداری باعث می شود تا کارها کند پیش رود، لذا انجمن ها و سازمان های مردم نهاد بدون وابستگی به کمک های دولتی و به صورت داوطلبانه و از روی عشق و علاقه به فعالیت می پردازند و خیلی وقت ها هم موفق هستند.
معاون سازمان میراث فرهنگی افزود: به جرات می توان گفت که تمام فعالیت های مرتبط با حوزه گردشگری و صنایع دستی توسط بخش خصوصی انجام می شود از این رو این یک فرصت برای انجمن ها و سازمان های مردم نهاد است که می توانند نقش پل ارتباطی بین بخش دولتی و بخش خصوصی را ایفا کنند.
وی با بیان این که دولت نقش سیاستگذاری و حمایتی دارد گفت: فعالیت انجمن های فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری از سوی سازمان میراث فرهنگی حمایت می شود و تمام حمایت هایی که لازم است را از انجمن ها به عمل خواهیم آورد.
اربابی در ادامه به نقش انجمن ها و سازمان های مردم نهاد در فعالیت های مختلف اشاره کرد و افزود: فعالیت شما انجمن ها مصداق کامل تحقق جامعه مدنی است.
وی همچنین با اشاره به برنامه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای حمایت از انجمن های مردم نهاد گفت: بر اساس برنامه ریزی ها قصد داریم انجمن های مردم نهاد مادر را شناسایی کنیم ضمن این که در فراخوانی که به زودی اعلام خواهد شد.
اربابی خاطر نشان کرد: اعتقاد داریم که سمن ها و سازمان های مردم نهاد می توانند به خوبی مسیر تکامل را طی کنند، از این رو به طور کامل از آن ها حمایت خواهیم کرد.
فراهنگ ** 3377 ** 1355 **

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


انجمن گردشگری


حمایت