گردشگری و توریسم

جشنواره غذای محلی و فرهنگ بومی در فیروزکوه برگزار شد

به گزارش ایرنا، صنایع دستی، فرهنگی و هنری، عرضه غذاهای محلی، تولیدات لبنی و عسل محلی از جمله غرفه های این جشنواره بودند؛ همچنین در بخش دیگری از جشنواره، جوانان روستا مشغول به بازی های محلی و نمایش فرهنگ روستای لزور برای بازدیدکنندگان بودند.
برپایی چادر عشایری، قالی بافی بانوان، خوشنویسی و نقاشی هنرمندان روستایی، طبخ آش، پخت نان و … از دیگر برنامه های اجرایی این جشنواره بود.
به گفته فرماندار فیروزکوه، طرح هفته فرهنگی با هدف شناسایی و معرفی توانمندی ها و دستاوردهای شهرستان های استان تهران از سال جاری در حال اجراست.
مهدی یوسفی جمارانی در حاشیه این جشنواره اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ها، جشنواره ها و دیگر برنامه های اجرایی در فیروزکوه تلاش های اثربخشی در راستای تحقق اهداف هفته فرهنگی، احیا و ترویج آداب و رسوم بومی و جذب علاقمندان در زمینه های مختلف فرهنگی و هنری بوده است.
وی تاکید کرد: مسئولان و شهروندان، بویژه روستائیان در معرفی توانمندی ها و دستاورهای فیروزکوه تاثیر بسزایی داشته اند که این کار جمعی از دیگر اهداف اجرای هفته فرهنگی تلقی می شود، که تحقق این امر نیز در شهرستان به خوبی مشاهده می شود.
این مقام مسئول بیان داشت: فیروزکوه دارای صنایع دستی، تولیدات لبنی، آداب و رسوم و … خاص این منطقه است که بسیاری از آنها باید به عنوان آثار هویتی خاص این شهرستان به ثبت برسند.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 //6139

انتهای پیام /*


فرهنگي


هفته فرهنگي


جشنواره


فيروزكوه