گردشگری و توریسم

پلیس امسال 6800 کالای تاریخی را کشف کرد

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار امید رحمت الهی روز سه شنبه در نشست تخصصی فرماندهان ناجا، معاونان و مدیران یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی افزود: در این ارتباط همچنین هزار و 654 مجرم توسط همکاران یگان حفاظت شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده تحویل مقامات قضایی شدند.
وی خاطرنشان کرد: در این ارتباط 15 هزار و 312 قلم اشیای تقلبی که فروش آنها تحت عنوان جرم مستقل کلاهبرداری تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد، کشف و ضبط شده است.
وی تصریح کرد: با مشارکت اجتماعی و بهره مندی از ظرفیت های نهادها و مردم طی این مدت 996 قلم شیء تاریخی به صورت داوطلبانه به مسئولان مربوطه تحویل داده شده است.
سردار رحمت الهی با بیان اینکه 284 دستگاه فلزیاب غیرقانونی نیز کشف و ضبط شده است، افزود: تاکنون 266 مورد مجوز استفاده قانونی از دستگاه های فلزیاب صادر شده است.
به گفته وی، هم اکنون 32 هزار اثر تاریخی ثبتی، 23 اثر غیرمنقول غیر ثبت جهانی، 22 موزه فعال و 420 پایگاه حفاظتی در 31 رده استانی در سراسر کشور وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی سال گذشته 70 سایت فروش وسایل و تجهیزات دستگاه های فلزیاب فیلتر شده است با این حال امسال تعداد این سایت ها به 116 مورد رسیده است.
وی هدف از برگزاری این نشست سالیانه را بحث و بررسی درباره بررسی تقدم امنیت نرم افزاری بر امنیت سخت افزاری عنوان کرد و گفت: چگونگی افزایش مشارکت پذیری مردم و نهادهای اجتماعی در حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی و ارزیابی عملکرد 9 ماهه یگان های حفاظت از دیگر اهداف این نشست است.
اجتمام* 1933* 7268 * 3063

انتهای پیام /*


اجتماعی


اشیا تاریخی


ناجا


میراث فرهنگی