گردشگری و توریسم

دولت اصراری بر تصدگری بناهای تاریخی در سمنان ندارد

محمد جهانشاهی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه نگهداری بناهای تاریخی برای دولت به صرفه نیست، براساس قانون، سازمان میراث فرهنگی می تواند با لحاظ نوع کاربری، این آثار تاریخی را به بخش خصوصی واگذار کند.
وی خاطرنشان کرد: دوران تصدی گری دولت بر بناهای تاریخی به پایان رسیده است و در چارچوب قانون بناهای تاریخی قابل انتقال در کمترین زمان ممکن به بخش خصوصی واگذار می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ادامه داد: واگذاری و بازسازی مجموعه های خدماتی بین راهی یکی از اقدامات اساسی برای توسعه گردشگری جاده ای در استان سمنان است.
جهانشاهی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید بناهای تاریخی تحت مالکیت اداره کل میراث فرهنگی استان در 20 نقطه از سمنان واگذار شده است.
وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید 11 اثر تاریخی استان سمنان به بخش خصوصی واگذار شد که کاروانسرای ده نمک اولین طرح واگذار شده اداره کل میراث فرهنگی استان به بخش خصوصی در سال 1394 بود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان گفت: میزان اعتبار این اداره کل برای نگهداری بناهای تاریخی محدود است و با برنامه ریزی های اصولی و حمایت از فعالان اقتصادی می توان برای افزایش سرمایه گذاری ها در این بخش اقدام کرد.
به گزارش ایرنا، با حمایت دولت تدبیر و امید از سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی اکنون 133 طرح در حوزه گردشگری استان سمنان با سرمایه گذاری 10 هزار میلیارد ریال در حال ساخت است.
7339/6103

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


بناهاي تاريخي


سرمايه گذاري