گردشگری و توریسم

رسیدن به توسعه پایدار نیازمند تعامل بین دستگاهی است

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حسن طالبیان روز یکشنبه در نشست خبری همایش ملی توسعه پایدار در محل پژوهشگاه میراث فرهنگی اظهار کرد: برنامه ریزان همه کشورها امروزه با چالش تعادل بین توسعه و حفاظت مواجه هستند.
وی افزود: از سه ضلع مثلت جامعه و حقوق بشر، میراث طبیعی و محیط زیست و میراث فرهنگی باید به طور متعادل به توسعه پایدار رسید.
طالبیان گفت: با وجود اینکه در کشور ما قوانین و برنامه های چهارم تا ششم توسعه به این امر توجه داشته اند اما همکاری ها هنوز کامل و رضایت بخش نبوده است .
وی گفت: به طور مثال وزارت نیرو برای توسعه آبی و سد سازی مشکلات و تخریب های زیادی برای میراث فرهنگی ایجاد کرده و به قصد خدمت یکپارچگی تاریخی سرزمین را از بین برده اند.
معاون میراث فرهنگی کشور ادامه داد: کشوری که بیش از ده هزار سال سابقه تاریخی و تمدنی دارد همه جا پر از تجربیاتی است که برای ساختن آینده پایدار باید به آن میراث و تجربیات زیست گذشتگان توجه کرد .
طالبیان تاکید کرد: برای توسعه راه ، آب و کشاورزی همکاری کمتری با ما صورت گرفته است و دستگاه های دخیل در امر توسعه حتی دستگاه پشتیبانی همچون برنامه و بودجه باید برای رسیدن به هدف ارزشمند توسعه پایدار به میراث این سرزمین توجه کنند .
وی یادآور شد: هدف این است که یکپارچگی سرزمین ما حفظ شود و برای رسیدن به این منظور راهی نداریم جز اینکه به مطالعه سابقه سرزمین مان اتکا کنیم .
به گزارش ایرنا، نخستین همایش ملی میراث فرهنگی توسعه پایدار، بهمن 94 برگزار شد و دومین همایش در 15 و 16 مهرماه امسال با 8 محور میراث فرهنگی توسعه پایدار، آمایش سرزمینی، راه و شهرسازی، مدیریت آب، هویت گردشگری، نوآوری و فناوری در سالن همایش های موزه ملی برگزار خواهد شد.
تاکنون 133 مقاله علمی در محورهای تعیین شده به دبیرخانه همایش ارسال و در هشت کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گرفته است.
فراهنگ **1085**3079**

انتهای پیام /*


ارتباطات


ميراث


فرهنگي