گردشگری و توریسم

دیدار اربعینی ایران و عراق در زرباطیه

به گزارش خبرنگار ایرنا، این نشست بعنوان نخستین جلسه بررسی وضعیت گذرگاه های مرزی زیارت میلیونی اربعین حسینی و با حضور ‘قاسم سلیمانی دشتکی’ استاندار ایلام، سپهبد ‘محمد بدر’ معاون وزیر کشور عراق و سردار سرتیپ ‘مصطفی مرادیان’ وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد برگزار و دو طرف دغدغه ها و مسائل مربوط به برگزاری زیارت اربعین را مطرح و راهکارهای رفع آن را بررسی کردند.
در این نشست که نمایندگانی از نهادهای مختلف کشوری و لشگری ایران و عراق و مسوولان محلی استان های ایلام ایران و واسط عراق در آن حضور داشتند، مقامات دو کشور بر حمایت از تصمیمات کمیته هماهنگی اربعین در بغداد به ریاست سپبهد بدر و سردار مرادیان جهت برنامه ریزی و رفع موانع برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن مراسم اربعین در سه بعد امنیتی، حمل و نقل و امور رفاهی تاکید کردند.
استاندار ایلام در این نشست با تشریح دیدگاه های جمهوری اسلامی ایران از همکاری و تلاش بی دریغ طرف عراقی برای برگزاری موفق زیارت میلیونی اربعین درسالهای اخیر قدردانی کرد.
سردار سرتیپ ‘مصطفی مرادیان’ وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در بغداد و مسوول ایرانی کمیته هماهنگی اربعین دو کشور نیز در این نشست با قدردانی از همکاری بی دریغ طرف عراقی در جهت هماهنگی هر چه بهتر اقدامات مربوط به زیارت اربعین، ابراز اطمینان کرد که مراسم اربعین امسال بهتر از سال های قبل برگزار خواهد شد.
وی بررسی مشکلات بر سر راه برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین در نقاط مرزی دو کشور، بحث و بررسی کاستی ها و نقاط ضعف سال های قبل به شکل میدانی و چاره جویی فوری و فی المجلس برای آن در قالب کمیته هماهنگی اربعین را گامی در جهت برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین امسال دانست.
وی با تشریح دغدغه های طرف ایرانی در برگزاری مراسم اربعین همچنین گفت تجهیزات فنی لازم برای جلوگیری از عبور مواد مخدر در گذرگاه های مرزی از جمله در مرز مهران مستقر خواهد شد و با هر گونه تخلف در این زمینه به شدت برخورد می شود.
سپهبد ‘محمد بدر’ معاون وزیر کشور عراق نیز در این نشست روانسازی روند ورود و خروج و جابجایی و تامین امنیت کامل آنها و نیز تامین امکانات خدماتی و رفاهی بسیار خوب برای زئران امام حسین (ع) را وظیفه و افتخاری برای خود و همه همکاران و مسوولان عراقی دانست.
وی گفت: مراسم زیارت میلیونی اربعین هر چه منظم تر برگزار شود، از سطح موفقیت بیشتری برخوردار خواهد بود و ما تلاش می کنیم با همکاری با برادران ایرانی خود به این هدف دست یابیم.
سپهبد بدر افزود: کمیته هماهنگی اربعین در بغداد میان ایران و عراق با برگزاری جلسات مختلف و شرکت نمایندگان دستگاه های مسوول و مدیران میدانی و همچنین بازدیدهای مکرر از گذرگاه های مرزی تلاش خواهد کرد همه مشکلات و موانع را از سر راه بردارد و بهترین شرایط و خدمت را برای زئران امام حسین (ع) فراهم کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مجازات سنگین ورود هر گونه مواد مخدر به عراق، از زائران خواست قوانین دو کشور در این زمینه و همچنین پرهیز از نداشتن ویزا یا ویزای جعلی را رعایت کنند.
معاون وزیر کشور همچنین از مسوولان و رسانه های ایران خواست اطلاع رسانی و هشدار لازم را در این زمینه به شهروندان بدهند تا بعدا با مشکلاتی مواجه نشوند.
گفتنی است قبل از برگزاری این نشست، اعضای کمیته هماهنگی اربعین جلسه ای با حضور مسوولان محلی در قرارگاه کوت برگزار کردند و طی آن آخرین هماهنگی های میدانی در بخش های مختلف انتظامی، امنیتی، راهنمایی و رانندگی و حمل و نقل از جمله تسهیل ورود کامیون های حامل تجهیزات و لوازم موکب ها و تبرعات انجام شد.
خاورم*10**380*

انتهای پیام /*


سیاسی


ایران عراق


اربعین 97


زرباطیه مهران