گردشگری و توریسم

گردهمایی چین شناسان جوان با حضور ایران برگزار شد

به گزارش ایرنا در این همایش که به عنوان یکی از همایش های جنبی جشنواره فرهنگی راه ابریشم 2018 ‘دونگ’ خوان برگزار شد ‘محمد کدخدایی’ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران حضور داشت.
در این همایش نمایندگانی از 22 کشور جهان از چهار قاره از جمله روسیه، قزاقستان، اوکراین، مصر، کنیا، اروگوئه، برزیل، ژاپن و جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.
معرفی دستاوردهای 40 ساله سیاست اصلاحات و درهای باز چین، بازدید از نمادهای پیشرفت چین و بخش های فرهنگی از جمله بخش های این این گردهمایی بود.
در این همایش ‘محمد کدخدایی’ عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تهران در مورد تاثیر و نقش اسلام و مکتب کنفوسیوس در پیشبرد صلح جهانی سخنرانی کرد.
سومین جشنواره بین المللی فرهنگی راه ابریشم با حضور 100 کشور، منطقه و سازمان بین المللی جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران به مدت سه روز در شهر ‘دون خوانگ’ استان گانسو در شمال غرب چین برگزار شد.
همکاری بیشتر میان کشورها، تبادلات در زمینه های فرهنگی و گردشگری، تاکید بر مراودات بیشتر، برگزاری همایش ها و جشنواره های بیشتر و همچنین آموختن متقابل از تجربیات یکدیگر با احترام و حراست از منافع متقابل و برد – برد از جمله اهداف برگزاری این همایش بود.
آساق**231**1904**

انتهای پیام /*


فرهنگی


چین


ایران


چین شناسی