گردشگری و توریسم

امکان سفر عمره گزاران به سایر شهرهای عربستان فراهم شد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، ‘عبدالعزیز وزان’ معاون عمره وزارت حج عربستان اعلام کرد : عمره گزاران می توانند با دریافت روادید 30 روزه علاوه بر انجام مناسک عمره، به هر یک از شهرهای دیگر کشور سفر کنند.
وی با بیان اینکه روادید عمره 15 روزه و 15 روز دیگر هم برای سفر به شهرها و امکان دیدنی عربستان در نظر گرفته شده است ، گفت : تنها شرط استفاده از این امکان درخواست شرکت های عمره پیش از سفر عمره گزاران به عربستان است.
این تصمیم عربستان در راستای افزایش شمار عمره گزاران این کشور صورت می گیرد.
تعداد عمره گزاران در سال گذشته کمی بیش از 7 میلیون نفر بود و دولت سعودی با برنامه ریزی سعی دارد امسال این میزان را تا نیمه ماه شوال 1440 هجری قمری به 8 میلیون و نیم برساند.
در همین راستا وزارت حج عربستان امسال فصل عمره را از ابتدای ماه محرم ( 20 شهریور) آغاز کرد در حالی که در سال های گذشته اواخر صفر یا اواسط ربیع الاول آغاز فصل عمره محسوب می شد.
عربستان سعودی در چارچوب برنامه چشم انداز 2030 خود تلاش می کند تا میزان وابستگی به درآمدهای نفتی را با تنوع بخشیدن به اقتصاد خود کم کند که یکی از راهها برای دستیابی به سند چشم انداز، توسعه صنعت گردشگری اعلام شده است .
دولت سعودی اعلام کرده است که بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده پیش بینی می کند شمار عمره گزاران در سال 2022 به 15 میلیون و در سال 2030 به 30 میلیون نفر برسد.
وزارت حج و عمره عربستان شنبه گذشته اعلام کرد : تاکنون تنها 585 عمره گزار وارد این کشور شده اند که بیشترین آنها از کشورهای پاکستان ، هند ، سریلانکا ، اردن و کویت هستند.
خاورم**1508**1211

انتهای پیام /*


فرهنگی


عربستان


عمره


گردشگری