گردشگری و توریسم, گردشگری ورزشی

هزار میلیارد ریال طرح گردشگری در اردبیل تعریف شد

به گزارش ایرنا ، ناصر محمودی روز دوشنبه در جشنواره فرصت ها و قابلیت های سرمایه گذاری و گردشگری خلخال اظهار داشت: با هدف حمایت از سرمایه گذاران زیرساخت های گردشگری نیز به صورت رایگان تامین می شود و از ابتدای امسال زیرساخت گردشگری به ارزش 80 میلیارد ریال به طرح ها اختصاص یافته است.
وی افزود: بیش از 20 میلیارد ریال از این مبلغ مربوط به زیرساخت های شهرستان خلخال است و توسعه گردشگری این منطقه مورد حمایت جدی است.
محمودی با اشاره به اینکه خلخال از قابلیت های متعددی در حوزه گردشگری برخوردار است، گفت: از 12 روستای هدف گردشگری پنج روستا به این شهرستان اختصاص دارد.
او افزود: با هدف بهره گیری مطلوب از توانمندی های این شهرستان، سه سایت گردشگری در حال مطالعه است و به صورت کاملا کارشناسی مطالعات انجام می شود.
معاون سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل همچنین گفت: در سفر رییس سازمان میراث فرهنگی قول های ویژه ای برای تامین اعتبارات زیرساخت های گردشگری مطرح شده که در حال پیگیری است.
به گفته محمودی ، به ویژه طرح های سرمایه گذاری بوم گردی در خلخال مورد حمایت است و این شهرستان ظرفیت های کم نظیری در این استان دارد.
وی همچنین با اشاره به اینکه سهم شهرستان خلخال از تسهیلات اشتغال روستایی حدود 300 میلیارد ریال است، افزود: دنبال تحقق 100 درصدی این تسهیلات هستیم.
وی خواستار معرفی توانمندی های این شهرستان شد و به نقش مجامع علمی و دانشگاه ها در این حوزه تاکید کرد.
اردبیل با یک میلیون و 248 هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در 12 کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
دهکده صخره ای باستانی ویند کلخوران ، تپه های باستانی آناهیتا ، گورستان سنگی پیرازمیان ، کلیسای مریم مقدس ، کاروانسرای شاه عباسی ، شهر یئری ، شیروان دره سی ، عمارت آقازاده اردبیلی ، منطقه گردشگری کپز و ازناو ، منطقه حفاظت شده آق داغ ، ژئوپارک دربند مشکول ، گیلوان ، آبشارهای سردابه ، گورگور ، شورشورنه ، آق بلاغ (سیبیه خانی) ، دیز و نره گر و غارهای تاریخی لاهرود و هفت خانه از دیگر آثار قابل توجه هستند.
7119/6018

انتهای پیام /*


فرهنگي


ميراث فرهنگي


اردبيل


گردشگري