گردشگری و توریسم

82200 گردشگر از گنبد جهانی سلطانیه بازدید کردند

میر موسی انیران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اطلاع رسانی انجام گرفته در چند سال گذشته شمار بازدید کنندگان از گنبد جهانی سلطانیه افزایش یافته است و ایجاد و اصلاح زیرساخت های لازم در این منطقه به پیشرفت و توسعه روز افزون و افزایش هرچه بیشتر رغبت گردشگران به حضور در آن کمک می کند.
وی یادآوری کرد: گنبد جهانی سلطانیه اثری شناخته شده در سطح دنیا محسوب می شود و این در حالی است که شمار اندکی از گردشگران داخلی موفق به بازدید از این اثر تاریخی بی نظیر می شوند.
این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون بودجه اندکی صرف اصلاح زیر ساخت های سلطانیه می شود و تخصیص منابع بیشتر در بخش های مختلف چشم انداز بهتری را در این بخش بوجود می آورد.
انیران، توسعه واحدهای بوم گردی به عنوان خانه های سنتی را در جذب بیشتر گردشگران و بازدید کنندگان در سلطانیه بسیار مهم عنوان کرد و گفت: توجه و گسترش روز افزون این واحدها به ماندگاری بیشتر مسافران منتهی می شود.
وی بیان کرد: اصلاح و تقویت زیرساخت های لازم حتی می تواند به جذب بیشتر گردشگران داخلی و خارجی در طول سال به ویژه فصل زمستان کمک کند و تحقق این مهم به رونق روز افزون گردشگری منتهی شود.
رئیس پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه ادامه داد: اغلب مسافرت ها به مناطق پرجاذبه کشور به ویژه شهر سلطانیه از طریق زمینی انجام می شود و اغلب خانواده ها نیز شهرهای نزدیک را برای سفر انتخاب می کنند.
وی ابراز کرد: بر این اساس امکان سفر برای همه فراهم نیست و از طرفی تسهیل در ترددها و ایجاد سازو کاری راحت در حوزه حمل و نقل می تواند این صنعت را رونق بخشد.
انیران خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان زنجان به شهرستان سلطانیه در مسیر ترانزیت قرار گرفته و این موضوع ظرفیت بسیار خوبی را برای رونق و توسعه گردشگری این مناطق فراهم می کند.
یه گزارش ایرنا، سالانه حدود 140 هزار گردشگر داخلی و خارجی از گنبد جهانی سلطانیه بازدید می کنند.
گنبد سلطانیه یادگار دوره ایلخانیان در ایران است و یکی از آثار ثبت شده کشور در فهرست میراث جهانی محسوب می شود، این گنبد به دست سلطان محمد خدابنده در قرن هشتم احداث شده و هم اکنون بزرگترین گنبد آجری جهان بشمار می آید.
شهرستان سلطانیه با 30 هزار نفر جمعیت در 40 کیلومتری از مرکز استان زنجان قرار دارد.
9646/6085

انتهای پیام /*


فرهنگي


گنبد جهاني سلطانيه


گردشگري


پايگاه جهاني