گردشگری و توریسم

گسترش گردشگری درون آسیایی را دنبال می کنیم

به گزارش ایرنا، «باندیت لیمچون» ( Bandit Limschoon ) روز دوشنبه در نشست خبری کنفرانس بین المللی همدان 2018 پایتخت گردشگری آسیا گفت: چرا با وجود مقاصد گردشگری فراوان در داخل آسیا، به آمریکا و دیگر قاره ها سفر می کنیم؟ اگر همکاری کشورهای آسیایی موفقیت آمیز باشد می توان به اهداف خود دست یابیم.
وی با بیان اینکه گردشگری برای آسیا مقوله مهمی محسوب می شود، توضیح داد: نیمی از کشورهای آسیایی همچون تایلند، کامبوج، کره و ایران دارای مقاصد فراوان و جذاب گردشگری هستند.
دبیرکل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا اظهار داشت: کشورهای آسیایی علاوه بر گردشگر پذیری، سهم قابل توجهی در اعزام گردشگران دارند.
لیمچون تاکید کرد: اگر گردشگری درون قاره ای گسترش یابد به نفع ایران است چراکه این کشور را می توان به عنوان مقصد گردشگری تمام جهان معرفی کرد تا گردشگران را از کشورهای مختلف جذب کند.
وی بیان کرد: هدف دوم اتحادیه همکاری های آسیایی گسترش منابع انسانی در کشورهای آسیایی است بنابراین به دنبال پرورش و آموزش نیروی انسانی در حوزه گردشگری هستیم.
دبیرکل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا افزود: کشورهایی همچون تایلند و کامبوج در این حوزه دارای تجربه فراوان هستند و مدارس و دانشگاه های مختلف برای ترویج این صنعت پاک دارند و ایران می تواند از این تجربیات استفاده کند.
لیمچون اضافه کرد: دنبال افزایش مشارکت و کمک رسانی به کشورهای عضو اتحادیه همکاری های آسیایی هستیم چراکه برخی اعضا توانایی و ظرفیت توسعه صنعت گردشگری کشورشان را ندارند.
وی ادامه داد: بنابراین با گسترش همکاری بین کشورهای عضو درصدد توسعه صنعت گردشگری بین کشورهای آسیایی هستیم.
دبیرکل مجمع گفت وگوی همکاری آسیا بیان کرد: طرح توسعه گردشگری بین کشورهای کامبوج و تایلند موفقیت آمیز بود.
لیمچون ابراز امیدواری کرد: مدل کامبوج – تایلند در ایران پیاده و برای نمونه این مدل تحت عنوان ایران – ترکیه اجرا شود.
همدان از پنجم شهریور به مدت 2 روز میزبان مهمانان خارجی شامل وزرای خارجی چند کشور آسیایی، دبیر کل ACD و چندتن از مسئولان ملی است.
معاون اول رئیس جمهوری، رئیس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و دبیر کل ACD (اتحادیه همکاری های آسیایی) در نخستین روز اجلاس گردشگری آسیا با موضوع تطبیق معیارهای شهر خلاق با شهر همدان سخنرانی کردند.
پس از کنفرانس، پنل‌های تخصصی و تورهای بازدید از مناطق گردشگری استان همدان شامل گنجنامه، غار علیصدر، پیاده راه بوعلی، آرامگاه استر‌ومردخای، راسته بازار همدان و شهر سفال لالجین برگزار می شود.
در روز دوم این گردهمایی نشست های دو جانبه و چند جانبه بین رئیس سازمان میراث فرهنگی و مسئولان خارجی برگزار می شود.
استان همدان دارای حدود یکهزار و 800 اثر تاریخی، تفریحی و گردشگری است.
7526*2090

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


همدان 2018


اتحادیه همکاری آسیا