اخبار گردشگری

مشاوران زنجان گردی در دفترهای گردشگری مستقر می شوند

مرتضی نظری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای راهنمایی گردشگران و مسافران متناسب با علاقه مندی به نوع گردشگری، مشاوران می توانند مسیرهای مناسب برای دستیابی به مقصد را معرفی کنند.
وی یادآور شد: از سال 93، هفت مسیر گردشگری در زنجان تعریف شده است که مقاصد جذاب را به یکدیگر متصل می کند.
نظری به این مسیرها اشاره و خاطرنشان کرد: مسیر نخست تهران- ابهر – قیدار- غار کتله خور – همدان، مسیر دوم تهران- سلطانیه- قیدار- غار کتله خور – همدان، مسیر سوم تهران- سلطانیه- زنجان- بانه، مسیر چهارم تهران- سلطانیه- زنجان- اردبیل، مسیر پنجم تهران- سلطانیه زنجان- تبریز، مسیر ششم تهران- سلطانیه- زنجان- شیت- ماسوله و مسیر هفتم تهران- زنجان- تکاب تعریف شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان اظهار داشت: گاه همه مردم نمی توانند به تمام اماکن گردشگری دسترسی داشته باشند و سفر به برخی اماکن، علاوه بر زیر ساخت، فرهنگ گردشگر پذیری می خواهد.
وی تاکید کرد: سفر به برخی اماکن هم مهارت های خاصی همچون غار نوردی و به همراه داشتن تجهیزات لازم را می طلبد که نبود آن مشکل ساز می شود.
نظری خاطر نشان کرد: فضا برای کار تبلیغ و معرفی مراکز گردشگری این استان زیاد است اما به حتم دولت به تنهایی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بخش خصوصی هم باید در کنار دولت حضور داشته باشد و زیر ساخت ها و جذابیت های لازم را مهیا، معرفی و بستر سازی کند.
وی ادامه داد: برای مشاوران زنجانگردی به حتم دوره های آموزشی برگزار و بحث پیشخوان گردشگری راه اندازی می شود.
هم اکنون نزدیک 40 دفتر خدمات سفر دارد.
3001/8068

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


مشاور


زنجان گردي