اخبار گردشگری

کالسکه گردشگری در شهر خامنه راه اندازی شد

به گزارش ایرنا، شهردار خامنه امروز پنجشنبه در مراسم راه اندازی این کالسکه، یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران و برنامه ریزان شهری را دست یابی به توسعه پایدار شهری عنوان کرد و گفت: توسعه پایدار شهری تنها با دست یابی به درآمد پایدار شهری به دست می آید و در شرایط کنونی یکی از راه های دست یابی به درآمد پایدار شهری توجه به توسعه گردشگری شهری از سوی شهرداری ها است.
حمید نیکورأی با بیان اینکه امروز بخش بزرگی از اوقات فراغت شهروندان را گردشگری شهری یا تفریحات شهری پوشش می‌ دهد، اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهری شامل موزه‌ها، مراکز فرهنگی، تفریحگاه‌ها و مراکز خرید در کنار حفظ و احیای اماکن و بافت های تاریخی شهر بسیار حایز اهمیت است و نقش مهمی در جذب گردشگر، رونق صنعت گردشگری و به تبع آن ایجاد درآمد پایدار ایفا می کند.
وی گفت: شهر خامنه دارای ظرفیت های گردشگری بسیار مانند درخت 1700 ساله چنار، موزه هدایا، خانه شیخ محمد خیابانی، منطقه گردشگری قره کهریز، مسجد تاریخی منقش میرپنج، مقبره حسین خان میرپنج، مقبره شیخ نجم الدین گیلانی، محله تاریخی پیرباغچه و قنوات پر آب است که می توان با حفظ و نگهداری از آنها در کنار بهره گیری از ایده های نو در حوزه بوم گردی گام های مهمی برداشت.
نیکورای با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده در جهت توسعه گردشگری شهر خامنه، افزود: هدف ما در شهرداری خامنه ایجاد منابع درآمد پایدار با تکیه بر توسعه گردشگری است.
وی ادامه داد: بدین منظور عملیات اجرایی طرح نیمه تمام مرمت و بازسازی خانه شیخ محمد خیابانی با تغییرات اساسی و زیربنایی ایجاد شده نسبت به نقشه های قبلی و انجام اقدامات لازم در خصوص مستحکم سازی بنا در مراحل پایانی به سر می برد و پس از اتمام آن در حوزه بوم گردی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
نیکورای اضافه کرد: در حوزه بوم گردی در تلاش هستیم تا با جلب نظر مالکان خانه های قدیمی شهر از این خانه ها به عنوان اقامت گاه های سنتی استفاده کنیم.
شهردار خامنه اظهار داشت: در صورتی که مؤلفه‌های بومی شهر و دیار خود را به درستی بشناسیم و به زیبایی آن را به دیگران معرفی کنیم، افراد بسیاری مشتاق دیدن آن هستند که افزایش تعداد گردشگر و توسعه و رونق صنعت گردشگری و عمران و آبادانی شهر را در بر خواهد داشت.
شهر خامنه با حدود چهار هزار نفر جمعیت در فاصله پنج کیلومتری شبستر و 72 کیلومتری شمالغرب تبریز در بخش مرکزی شهرستان شبستر واقع است.
این شهر تاریخی زادگاه آبا و اجدادی رهبر معظم انقلاب اسلامی است.
3038/518

انتهای پیام /*


فرهنگي


گردشگري


كالسكه


خامنه