اخبار گردشگری

دستاوردهای هنرجویان شمیرانات به نمایش درآمد

به گزارش روز دوشنبه ایرنا نمایشگاه دستاوردهای مهارتی کارآموزان بخش دولتی و موسسات کارآموزی آزاد شهرستان شمیرانات، در مرکز آموزش فنی و حرفه ای زعفرانیه در فضایی بالغ بر ۶۰۰ مترمربع با حضور بیش از ۴۰ موسسات کارآموزی آزاد برپا شده است.
هنرجویان رشته های قالی بافی، جاجیم، تراش سنگ های قیمتی، گل آرایی، سوخت نگار چوب، خراش فلزات، شیشه گیری، فناوری اطلاعات، صنایع چرم، منبت و معرق، شیرینی پزی و آشپزی، طراحی میوه، صنایع غذایی، تعمیر دستگاه ها و ملزومات اداری، اتومکانیک، تفت قهوه و پیرایش مردانه در این نمایشگاه حضور فعالی داشته و گذرهای مهارتی رایگان نیز برپا شده است.
این نمایشگاه از ۷ لغایت ۱۱ مردادماه از ساعت ۷ تا ۱۴ برپا است و بازدید و شرکت در کارگاه ها برای عموم آزاد و رایگان است .

*مدرک گرایی سد راه توسعه در کشور است.
رضا گرزین مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران در حاشیه برپایی این نمایشگاه بر ضرورت مهارت آموزی تاکید کرد و گفت: مدرک گرایی سد راه توسعه در کشور است.
در آیین بزرگداشت هفته ملی مهارت و کارآفرینی و افتتاح نمایشگاه یاد شده افزود: نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، بیشتر از افراد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیر دیپلم است.
وی گفت: آموزش های تئوری دانشگاهی نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار را تامین نمی کند.
گرزین تاکید کرد: راه ایجاد اشتغال جوانان و رفع معضل بیکاری از دانشگاه ها نمی گذرد و ضروری است برای پیشرفت ایران اسلامی نهضت مهارتی را نهادینه کنیم و به این باور برسیم که دانش باید با مهارت و توانمندی دستان عجین باشد.
مدیرکل استان تهران خاطر نشان کرد: نخبگان مهارتی که زیر ۲۳ سال هستند، سرمایه های ارزشمند کشور محسوب می شوند، چه بسا کشورهایی که از داشتن منابع و سرمایه ها محروم هستند اما با اتکا به نیروی انسانی توانمند به توسعه بالایی دست یافته اند.
گرزین نقش موسسات کارآموزی آزاد در تولید کالای با کیفیت ایرانی را بی بدیل خواند و افزود: هدف و وسیله توسعه، نیروی انسانی است و موسسات کارآموزی آزاد با ارائه آموزش های مورد نیاز بازار کار می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.
وی افزود: امروزه برای پیشرفت کشور به اقتصاد درون زا نیازمندیم و تحقق شعار سال و بحث تولید کالای با کیفیت ایرانی توسط مردان و زنان ایرانی ماهر در این سرزمین محقق می شود.

*مهارت عنصر ماندگاری تمدن ایران زمین
سیاوش شهریور فرماندار شهرستان شمیرانات نیز در این آیین عنوان کرد: دانشگاه در ایران دارای قدمت ۱۰۰ ساله است، ولیکن عنصری که موجب ماندگاری تمدن ایران زمین شده است مهارت، دانایی و دستان توانمند زنان و مردان ایرانی است.
وی گفت: هیچ نسلی از مردم ایران از جنگ در امان نبوده و کشور ایران به دلیل شرایط جغرافیایی همیشه طعم جنگ را چشیده است و با وجود جنگ و بلایای طبیعی، سرزمینی باهویت، با عزت و پایدار است و این را مدیون مهارت و دانایی اقوام ایرانی است .
فرماندار شمیرانات خاطرنشان کرد: دانشگاه با تربیت فارغ التحصیلان بدون مهارت ضربه بزرگی به توسعه کشور وارد می کند و اگر بخواهیم کشور را از این ورطه تلخ بیکاری نجات دهیم باید افرادی به کار گمارده شوند که علاوه بر سواد، دارای مهارت نیز باشند.
شهریور تاکید کرد: ایجاد محصولات ایرانی با کیفیت نیازمند هم افزایی هستیم و باید به دور از حب و بغض، زیر پرچم ایران برای آبادانی کشورمان تلاش کنیم.
فرماندار شمیرانات گفت: این شهرستان دارای ظرفیت های خوبی برای ایجاد اشتغال است و آمادگی توسعه آموزش های مهارتی را در شمیرانات داریم.
شهرستان شمیرانات از شهرستان های شمال استان تهران است؛ جمعیت شهرستان شمیرانات در سال ۱۳۹۵ بدون احتساب شهر تجریش بیش از ۴۲ هزار نفر بوده است.
تهرام/۷۲۴۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


فنی و حرفه ای


مهارت آموزی