اخبار گردشگری

ظرفیت های بوم گردی روستایی و عشایری آذربایجان شرقی معرفی شود

به گزارش ایرنا، رحیم شهرتی فر شنبه شب در آیین رونمایی از نقشه راه توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم توسعه متوازن شهری و روستایی افزود: با توجه به وجود ظرفیت های متنوع گردشگری در مناطق مختلف استان به ویژه روستاها توجه به توسعه گردشگری مناطق روستایی ضروری است.
وی اظهار داشت: روند توسعه گردشگری این مناطق باید با عدم گسیختگی اجتماعی محیط روستایی به لحاظ مردم شناسی، فرهنگ و سبک زندگی همراه باشد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مهم تدوین نقشه جامع بوم گردی استان و اقلام تبلیغاتی گردشگری در توسعه صنعت گردشگری منطقه یادآوری کرد: تدوین نقشه جامع بوم گردی استان، زمینه لازم برای فعالیت کارشناسان و مشتاقان حوزه گردشگری روستایی را فراهم کرده و موجب تقویت ظرفیت های مهم این مناطق می شود.
شهرتی فر با تاکید بر اینکه موفقیت این طرح در گرو همکاری بخش خصوصی است، ادامه داد: همواره بخش خصوصی با خلاقیت و نوآوری خود توانسته است قابلیت ها و ظرفیت های گردشگری مناطق را به طور ویژه ای معرفی کند.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: آذربایجان‌ شرقی با توجه به پیشینه تاریخی، موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی از ظرفیت های بالایی در صنعت گردشگری نسبت به سایر استان ها برخوردار است.
شهاب الدین بیمقدار افزود: تقویت و معرفی کاربردی این ظرفیت ها می تواند چرخه اقتصادی کشور و این منطقه را رونق بخشیده و زمینه اشتغال را برای جوانان فراهم می سازد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع بوم‌گردی در توسعه گردشگری استان اظهار داشت: با توجه به اهمیت این موضوع برای سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید زمینه مناسب برای معرفی مناطق روستایی و عشایری استان به گردشگران داخلی و خارجی فراهم شود.
بیمقدار ادامه داد: اقدام های تبلیغی خوبی در حوزه گردشگری استان انجام شده که تداوم آن ها نتایج مثبتی برای استان به همراه خواهد داشت.
در این آیین از نقشه راه توسعه گردشگری روستایی و بوم گردی آذربایجان شرقی رونمایی شد.
آذربایجان شرقی با برخورداری از آثار طبیعی و تاریخی فراوان از مناطق مهم گردشگری کشور محسوب شده و این مناطق هر سال مورد استقبال گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


بوم گردی


توسعه گردشگری


میراث فرهنگی آذربایجان شرقی