اخبار گردشگری

استانداری نیمی از هزینه بهسازی باباامان بجنورد را می پردازد

به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز جمعه شب در جشن ویژه آغاز طرح توسعه بوستان باباامان در باغ ایلخانی بجنورد اظهار داشت: اعتبارات طرح توسعه بوستان باباامان از آبان ماه به شهرداری پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه خراسان شمالی زمینه ها و فرصت های بسیاری برای جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری دارد افزود: در این استان تنها در ۲ ساعت می توان چهار اقلیم متفاوت را مشاهده کرد و این خود یکی از زمینه های مناسب برای توسعه گردشگری است.
استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: استفاده از جاذبه های طبیعی و میراث فرهنگی این استان برای توسعه گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تاکید کرد: این استان ظرفیت های بسیاری برای توسعه و پیشرفت دارد که باید درست و به موقع از آن استفاده شود.
خباز در بخش دیگر سخنان خود زندگی مسالمت آمیز اقوام مختلف خراسان شمالی در کنار یکدیگر را از ظرفیت های مهم این استان برشمرد و گفت: اقوام مختلف کرد، تات، ترک، ترکمن و فارس با دوستی و برادری در کنار هم زندگی می کنند و این بسیار ارزشمند است.
وی با اشاره به تاسیس استان خراسان شمالی گفت: پیشنهاد من برای تقسیم خراسان در مجلس رای آورد و امروز بسیار خرسند هستم که پس از ۱۴ سال در این استان توفیق خدمتگزاری دارم.
وی خاطرنشان کرد: در ۱۴ سال گذشته خراسان شمالی توسعه خوبی داشته است اما کافی نیست و باید همت و تلاش بیشتری در این زمینه انجام شود.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت های مرزی خراسان شمالی و با بیان اینکه ارتباطات مرزی، یکی از موثرترین راه ها برای غلبه بر تحریم ها و و نیز ایجاد اشتغال گفت: در نشست استانداران استان های مرزی با سفرا بر ضرورت راه اندازی مرز پرسه سو برای تبادلات مرزی با ترکمنستان تاکید کردم.

* توسعه ۳۵۳ هکتاری بوستان باباامان
شهردار بجنورد نیز در این آیین با بیان اینکه ۵۰ میلیارد ریال برای طرح توسعه بوستان باباامان بجنورد هزینه می شود گفت: شهرداری تا کنون ۱۰ میلیارد ریال در این باره هزینه کرده است.
روح الله براتیان با بیان اینکه ۳۵۳ هکتار به وسعت بوستان باباامان افزوده می شود اظهار داشت: توسعه و بهسازی بوستان بابا امان در چند مرحله انجام می شود که تا کنون مرحله نخست آن اجرایی شده است.
وی افزود: در اجرای بهسازی بوستان باباامان، اقداماتی که پیش بینی شده بود در چهار ماه انجام شود، با همت و تلاش همکاران در ۲۰ روز به انجام رسید.
مجموعه تفریحی و گردشگری بوستان باباامان در مسیر اصلی جاده استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است که سالانه دهها هزار نفر در این بوستان اتراق می کنند.
۷۱۸۵/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


بوستان باباامان


طرح توسعه


خراسان شمالی