اخبار گردشگری

فواره طبیعی آب در دریا بزرگ چابهار زیبا و دیدنی است

به گزارش ایرنا چابهار تنها بندر اقیانوسی ایران و متصل به آب های آزاد دنیا از نظر جاذبه های تفریحی، گردشگری و تاریخی از اهمیت فراوانی برخوردار است و بیش از ۴۰۰ منطقه دیدنی دارد.
فواره طبیعی آب در محدوده دریا بزرگ و نوار ساحلی چابهار به گواتر بسیار زیبا و دیدنی هستند و رقص امواج در ساحل هر رهگذری را مجذوب می کند تا ساعاتی را به گشت و گذار در سواحل زیبا و دیدنی آن بپردازد.
وجود سواحل صخره ای در چابهار سبب شده تا امواج پس از برخورد با آنها گاه تا بیش از پنج تا ۱۰ متر اوج می گیرند.
جلوه های طلوع و غروب خورشید از زیبا ترین مناظر دیدنی در ساحل بندر چابهار است.
چابهار همیشه بهار با چشم اندازهای طبیعی و زیبا، ساحل دل انگیز، تالابها، کوههای مریخی، باغات موز و انبه، بازارهای متنوع منطقه آزاد و صدها مکان گردشگری و مردمی مهربان و خونگرم یکی از جذاب ترین شهرهای ایران زمین برای سفرهای گردشگری است.
دریا بزرگ از جمله مکان های مهم دیدنی است که به دلیل متصل به آب های اقیانوسی تابلویی بسیار زیبا از اقیانوس و خلقت زیبای خداوندی را ترسیم و این منطقه را یکی از دیدنی‌ ترین ساحل‌ های ایران و جهان تبدیل کرده است.
دریا بزرگ به دلیل قرار گرفتن در حاشیه دریای عمان و دهانه‌ اقیانوس هند، موج های خروشانی موسوم به «موج فشان» یا فواره آب دارد.
در همین قسمت دیواره‌ های سنگی وجود دارد که در اثر برخورد مداوم آب، پوششی از خزه روی آن را فراگرفته و به فرش خزه معروف است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چابهار به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲ ساحل متفاوت در شهر چابهار وجود دارد که به دریا بزرگ و دریا کوچک مشهور هستند.
عبدالحمید بلوچزاده افزود: اغلب خانواده ‌ها برای آب بازی بچه‌ ها به این ۲ ساحل می روند و ساعت ها در دریا بزرگ به تماشای موج‌ های خروشان، آب فشان ها یا فواره آب می نشینند.
وی بیان کرد: چابهار علاوه بر جاذبه طبیعی زیبای موج فشان، سواحل صخره‌ ای، ماسه ای و فرش خزه‌ ها، بیش از ۴۰۰ اثر تاریخی، باستانی، گردشگری و دیدنی دارد که برای هر مسافری جذاب هستند.
وی از هم میهنان سراسر کشور خواست در این ایام برای تماشای موج فشان، فواره آب و موج های خروشان سفری به چابهار داشته باشند.
چابهار در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و ساحل دریای عمان واقع شده است.
۳۰۴۳ **۶۰۸۱

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


فواره دریا بزرگ


چابهار