اخبار گردشگری

هتل های ۵ ستاره در اردبیل احداث می شود

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز سه شنبه در جمع فعلان گردشگری شهرستان سرعین افزود: وجود مراکز اقامتی استاندارد می تواند منجر به جذب و ماندگاری گردشگران شده و فرصتی نیز برای جذب گردشگران خارجی است.
او خواستار مشارکت بخش خصوصی در معرفی جاذبه های گردشگری استان در سطح ملی و بین المللی شد و گفت: انتظار می رود بخشی از توان بخش خصوصی معطوف به معرفی جاذبه ها به ویژه جهت جذب گردشگران از ۲ کشور همسایه جمهوری آذربایجان و ترکیه شود.
او اظهار داشت: همچنین ضروری است بخش خصوصی با بهره گیری از فرصت های سرمایه گذاری شهرستان ها در تقویت تاسیسات گردشگری مشارکت کند.
وی اظهارامیدواری کرد در سفر رییس سازمان میراث فرهنگی به اردبیل نسبت به جذب اعتبار و رونق طرح های سرمایه گذاری اقدام شود.
استان اردبیل با یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان های گیلان، زنجان و آذربایجان شرقی همسایه بوده و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه در نظر گرفته شده است.
پل معلق مشگین شهر ، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی و وجود پیست اسکی آلوارس در ۱۲ کیلومتری سرعین و شهر چشمه های بهشتی از جاذبه های گردشگری ، ورزشی استان اردبیل است.
مجموعه تاریخی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی به عنوان نگین بناهای باستانی استان ، بقعه شیخ کلخوران متعلق به امین الدین جبرئیل پدر شیخ صفی الدین اسحق جد سلاطین صفوی واقع در روستای کلخوران ، خانه ارشادی ، حمام ملاهادی ، برج شاطر ، پل هفت چشمه ، مجموعه بازار تاریخی و مسجد جمعه از دیگر جاذبه های اردبیل هستند.
همچنین مقبره شیخ حیدر ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، سنگ نبشته های ساسانی ، قلعه های دیو ، قهقهه و کهنه در مشگین شهر ، قیز قلعه و شاه تپه در گرمی ، حمام سنگی در کوثر ، قلعه بوینی یوغون در نیر ، هفت تپه در خلخال و بناهای باستانی بازمانده از دوره های مختلف در گوشه و کنار این خطه نمونه هایی از تاریخ و فرهنگ این دیار است.
۶۰۱۸/۶۰۱۶

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


اردبیل


هتل