اخبار گردشگری

۶ مجوز بوم گردی در منطقه آبشار نوژیان خرم آباد صادر شد

دیانوش چراغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور رونق گردشگری و معرفی هر چه بیشتر ظرفیت ها و جاذبه های گردشگری برابر با رویکرد سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری ، ایجاد تاسیسات و مجتمع های گردشگری در مکان های گردشگری از اولویت های این حوزه است.
وی افزود: رویکرد سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در زمینه ایجاد زیرساخت های لازم در جاذبه های گردشگری واگذاری به بخش خصوصی و جوامع محلی با حفظ نکات زیست محیطی و منابع ملی طبیعی است.
چراغی ادامه داد: در این راستا اقدامات اولیه جهت ایجاد مجتمع ها و تاسیسات گردشگری در مناطق آبشتر نوزیان، آبشار تاف و روستای سنگ تراشان انجام شده است.
وی با اشاره به مشکلات زیرساختی در برخی جاذبه های گردشگری واگذاری این مناطق را به بخش خصوصی و جوامع محلی بهترین راهکار حفظ و حراست و ایجاد زیرساخت های لازم در این مناطق برشمرد.
معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: مطالعات اولیه منطقه گردشگری آبشار نوژیان و گریت انجام شده اما در سال های گذشته در بحث زیرساخت ها و سرویس های بهداشتی به دلیل عدم جانمایی درست مشکلاتی ایجاد شده است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر در محل تاسیسات و جاذبه های این منطقه معارضان محلی وجود دارد که این مشکل از طریق کمیته ای در حال بررسی است.
چراغی گفت: در منطقه گریت و هفت چشمه سرویس های بهداشتی و سکوهای پیک نیک تحویل دهیاری روستای این منطقه است و محوطه سازی نیز در حال انجام است.
وی اظهار داشت:تکمیل طرح های گردشگری نوژیان و گریت در سال جاری از طریق اعتبارات ملی و استانی تامین اعتبار می شود.
۷۲۷۴/۶۰۶۰

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


بوم گردی


لرستان