اخبار گردشگری

گردشگری منبع سبز و پایدار درآمد خارجی یونان

به گزارش ایرنا از آتن، رشد گردشگرپذیری برای یونان که بیش از ۸ سال است با بحران مالی شدیدی دست و پنجه نرم می کند، اهمیت زیادی دارد و حتی از نگاه کارشناسان اقتصادی در آمد این صنعت برتر از ارزآوری منابع نفتی برای کشورهای دارنده این ذخایر است.
براساس گزارش سازمان جهانگردی و وزارت فرهنگ یونان، این کشور در در هفت ماه سپری شده از سال ۲۰۱۸ با میزبانی از بیش از ۳۲ میلیون گردشگر خارجی، رکورد جدیدی را در این صنعت ثبت کرد و در حال پیشی گرفتن از رقبای اروپایی خود است.
یونان با حدود ۱۱ میلیون نفر جمعیت تابستان سال گذشته نیز مقصد سفر ۲۵ میلیون گردشگر خارجی بود و امسال هم براساس پیش بینی ها و رزرو اقامت ها برآورد می شود تابستان امسال بیش از ۳۲ میلیون نفر برای گردشگری به این کشور سفر کنند که درآمدهای ارزی زیادی برای رشد اقتصادی دارد.
براساس گزارش ها حداقل در آمد امسال یونان از صنعت گردشگری فقط در فصل تابستان به حدود ۵۰ الی ۶۰ میلیارد یورو می رسد.
تحلیلگران براین باورند، یونان با بیش از ۳۰۰ جزیره گرچه منابع نفتی ندارد، اما صنعت گردشگری این کشور می تواند با توجه به آثار پرشمار باستانی، طبیعت زیبا و سواحل گسترده، از این بخش درآمدهای سرشاری فراتر از فروش نفت چند کشور کسب کند.
براساس گزارش ها بیش ازیک سوم کل درآمد سالانه یونان از صنعت سبز گردشگری تامین می شود و اگر روند توسعه ای آن ادامه یابد حتی می تواند به ۵۰ درصد هم برسد.

** علل افزایش سفر گردشگران خارجی به یونان
از جمله دلایل افزایش سفر گردشگران خارجی به یونان را می توان تلاش و تبلیغات در خارج برای معرفی و تشویق سفر به مناطق مختلف این کشور، ایجاد نمایندگی و دفاتر برون مرزی جلب گردشگر خارجی، جزایر گردشگر پذیر، توسعه زیرساخت های این صنعت و ارایه خدمات به گردشگران خارجی برشمرد.
همزمان وجود تنش ها و درگیری ها و همچنین وقایع تروریستی در کشورهای مختلفی مانند سوریه، عراق، لیبی، یمن، مصر، لبنان و ترکیه که عمدتاً گردشگر پذیر بوده اند و همچنین شدت گرفتن تظاهرات ودرگیری های خیابانی در اسپانیا و ایتالیا رقیبان اروپایی یونان در گردشگری سبب شده شمار بیشتری از گردشگران خارجی به این کشور سفر کنند که شمار آنان در مدت سپری شده از سال جاری میلادی نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود هفت میلیون نفرافزایش یافته است.
روزنامه یونانی زبان کاتی مرینی نیز با اشاره به تلاش ها برای افزایش گردشگر از خارج نوشت: فقط در ماه اول سال جاری (ژانویه) نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شمار گردشگرانی که به یونان سفر کرده اند ۱۵ درصد بیشتر شده است.
مسئولان و دست اندرکاران گردشگری یونان نیز اعلام کرده اند، با وجود این که سال گذشته میلادی برای این صنعت خوب بود، ولی با توجه به رزروهایی که تاکنون برای سفر به این کشور صورت گرفته، امسال بسیار بهتر است و رشد شمار گردشگران نسبت به سال گذشته نیز حداقل ۱۰ درصد پیش بینی می شود.

** تلاش های وزارت فرهنگ و سازمان گردشگری برای جلب گردشگران خارجی
یونان برای جلب گردشگران خارجی در بیشتر کشورها دفاتر ارائه اطلاعات محل های باستانی، سواحل و مناظر دیدنی، جزایر و زیر ساخت های مرتبط را راه اندازی کرده و توانسته ضمن بهره گیری از جو ناامن در منطقه خاورمیانه و آفریقا، موفقیت های زیادی در افزایش میزبانی از گردشگران کسب کند.
در همین حال برای فصل تابستان با هدف جلب نظر گردشگران نیز نرخ ۲۳ درصدی مالیات های مستقیم در جزایر گردشگر پذیر به ۱۳ درصد کاهش یافته تا هزینه گردشگران کمتر و سفرها هم بیشتر شود.
ساخت فرودگاه، هتل ها و کمپ های گردشگری، افزایش پروازها و مراکز تفریحی فراوان، خدمات رسانی بیشتر سامانه حمل و نقل عمومی درون شهری و برون شهری زمینی، ریلی و دریایی برای سفر به جزایره و شهرها ی مختلف، فعالیت پلیس ویژه ارائه خدمات به گردشگران، پایش نرخ ها و و عرضه مستمر اطلاعات به گردشگران نقش موثری در موفقیت های اخیر صنعت گردشگری یونان داشته است

** تنوع در شاخه های گردشگری
گردشگران خارجی بیشتر در فصل تابستان برای استفاده از سواحل زیبا، دیدن آثار باستانی و طبیعت به یونان سفر می کنند، اما در چند سال اخیر برای جلب بیشترگردشگران خارجی با برگزاری همایش های بین المللی مختلف از جمله علمی، نمایشگاه های هنری، برنامه های فرهنگی و مسابقات بین المللی ورزشی برای توسعه هرچه بیشترصنعت گردشگری حتی در فصل زمستان تلاش می شود.
این اقدام مسئولان و دست اندرکاران صنعت گرشگری یونان باعث می شود که افزون بر ایجاد درآمد هنگفت، زمینه شناخت و معرفی هرچه بیشتر پیشینه فرهنگی، علمی و تاریخی این کشور در جهان فراهم شود.
براساس بررسی ها بیشتر گردشگران خارجی که یونان را به عنوان مقصد انتخاب می کنند از اروپا به ویژه آلمان، انگلیس، روسیه و همچنین کانادا و کشورهای آسیایی هستند.
اروپام**۴۶۲**۱۵۱۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


شنعت گردشگری


ایمد یونان برای خروج از بحران مالی


یونان