اخبار گردشگری

۱۰ هزار گردشگر خارجی از امامزاده هلال (ع) دیدن کردند

به گزارش ایرنا، سید جواد تکیه روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: روزانه به طور میانگین ۸۰ نفر گردشگر خارجی از کشورهای اسلامی و غیراسلامی از امامزاده محمد هلال بن علی (ع) دیدن می کنند که بیشتر آنها بر اساس آمارهای موجود از کشورهای اروپایی و سپس اسلامی هستند.
وی با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی حضور گردشگران خارجی در امامزاده محمد هلال بن علی (ع) در سال ۱۳۹۷ نسبت به سال های پیش افزود: برنامه هایی برای تبدیل این آستان مقدس به قطب گردشگری مذهبی کشور در حال تدوین است که در مورد آن اطلاع رسانی خواهد شد.
مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل با تاکید بر ضرورت تامین زیرساخت ها گفت: یکی از مسائل مهم اقامت گردشگران است که با تاسف این شهرستان فاقد امکانات اقامتی مناسب مانند زائرسرا یا هتل می باشد.
به گزارش ایرنا، آستان مقدس محمد هلال فرزند بلافصل حضرت امام علی (ع) که در آران و بیدگل قرار دارد به ویژه در این چند سال گذشته مورد توجه بسیاری از جمله از سوی گردشگران خارجی قرار گرفته است.
محمد اوسط مشهور به هلال علی و محمد هلال که در شب نخست رمضان سال ۱۴ ه‍.ق در مدینه به دنیا آمد، فرزند بلافصل علی بن ابیطالب و امامه می‌باشد؛ وی که نسبش از طرف مادر با دو واسطه به پیامبر مکرم اسلام می رسد، در ۲۸ رمضان سال ۶۴ ه‍.ق در آران و بیدگل درگذشت. 
شهرستان آران و بیدگل با جمعیت بیش از ۱۰۳ هزار نفر در فاصله ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


امامزاده هلال


آران و بیدگل