اخبار گردشگری

مدارس قدیمی کرمان به اقامتگاه های بوم گردی تبدیل می شود

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان، غلامرضا فرخی در نشست مشترک شهردار و اعضای شورای شهر جیرفت با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از مدارس قدیمی بدون استفاده باقی مانده اند افزود: این مدارس با همکاری مسئولان محلی تغییر کاربری می دهند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر اینکه بناهای تاریخی داشته ها و ظرفیت های گردشگری هر شهر محسوب می شود که با مرمت و بازسازی آنها می توان به جذب گردشگر کمک کرد تصریح کرد: باید از ظرفیت های موجود برای توسعه مراکز اقامتی و گردشگری استفاده شود.
وی با بیان اینکه برای مرمت بناهای تاریخی همه باید همکاری کنند بیان کرد: تا زمانی که مسئولان احیای آثار تاریخی را در دستور کار خود قرار ندهند، نمی توان از مردم انتظار داشت در این زمینه با دولت همکاری کنند.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: اقدامات خوبی در شهر کرمان برای مرمت خانه های تاریخی با مشارکتهای مردمی انجام شده که امیدواریم این روند در سایر شهرستان ها نیز ادامه یابد.
فرخی بیان کرد: تجربه نشان داده با سرمایه گذاریهای کوچک هم می توان ضمن احیاء بناهای تاریخی، جاذبه های گردشگری ایجاد کرد و این ظرفیت در جنوب استان کرمان وجود دارد که بازارچه تیمچه جیرفت از جمله این موارد است.
وی با بیان اینکه با مرمت و نوسازی ابنیه تاریخی می توان سهم خود را از بازار گردشگری افزایش دهیم، گفت: با توجه به اینکه هر ساله تعداد زیادی گردشگر از شهرستان های چهار فصل جنوب استان کرمان بویژه جیرفت دیدن می کنند با سرمایه گذاری در این مناطق می توان هر ساله پذیرای گردشگران بی شماری بود.
وی با تاکید بر اینکه باید امکانات گردشگری متفاوتی در یک نقطه گردهم آورد اظهار کرد: راه اندازی جشنواره ها و همایش های گردشگری در کنار ابنیه تاریخی می تواند به جذب گردشگر کمک کرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان خاطرنشان کرد: بزودی شاهد برگزاری جشنواره های مختلف گردشگری در شهرستان های جنوبی استان از جمله جیرفت خواهیم بود.
۳۰۲۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اقامتگاه بوم گردی


کرمان