اخبار گردشگری

آژانس های مسافرتی بر جذب گردشگر و تقویت زیرساختها تمرکز کنند

به گزارش ایرنا، جواد محمودی روز یک شنبه در جلسه بررسی مشکلات آژانس های مسافرتی مراغه افزود: نیاز سنجی اصولی در امر فعالیت آژانس های مسافرتی در شهرستان نشده و تعداد این آژانس ها به مراتب بیشتر از نیاز شهرستان است.
وی با بیان اینکه فعالیت و تبلیغات آژانس های مسافرتی غیرمجاز و فاقد پروانه در شهرستان ممنوع است گفت: در صورت مشاهد از طریق نهادهای نظارتی با این آژانس ها برخورد می شود.
محمودی همچنین از آژانس های مسافرتی خواست تا هر چه زودتر نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه و دفاتر مالیاتی خود اقدام کنند.
وی از مسئولان امور مالیاتی شهرستان نیز خواست تا کلاس های آموزشی و توجیهی را برای آشنایی آژانس های مسافرتی با قوانین مالیاتی برگزار کند.
یکی از مدیران آژانس های مسافرتی نیز در این جلسه گفت: عمده محور فعالیت های آژانس ها در مراغه سیاحتی و زیارتی است که با توجه به گرانی قیمت هتل های داخلی و همچنین نبود زیرساخت های گردشگری مناسب، تمایل مردم به سفرهای داخلی کمتر شده است.
وی به مشکلات آژانس ها اشاره کرد و افزود: استقبال کم مردم مراغه از گردش و سفر، نوسانات بازار ارز، وضعیت کشور سوریه و کاهش تورهای زیارتی به این کشور، استقبال مردم از پیاده روی اربعین و عدم استقبال از تورهای زیارتی، فعالیت تورهای زیارتی فاقد مجوز، هزینه بالای آژانس های مسافرتی و ضمانت نامه های بانکی و مشکلات مربوط به مالیات از مهمترین مشکلات آژانس هاست.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی و گردشگری مراغه نیز در این جلسه گفت: عدم برنامه ریزی آژانس های مسافرتی، عدم توانایی مالی در جذب گردشگران خارجی و واسطه گری آژانس ها برای آژانس های تبریز و تهران از جمله اساسی ترین مشکلات آژانس های شهرستان است.
یعقوب طالبی افزود: مشکل تورهای فاقد مجوز نیز در حوزه ورود میراث فرهنگی نیست و میراث تنها در مقابل آژانس های که از این اداره مجوز دارند مسئولیت دارد.
وی اضافه کرد: این تورها علاوه بر آسیب ها و تبعات اجتماعی زیادی که دارند به آژانس های مجوزدار شهرستان صدمات و خسارت های زیادی وارد کرده اند.
رئیس امورمالیاتی مراغه نیز دراین جلسه افزود: عدم مطالعه قانون مالیاتی و عدم آشنایی با آن موجب بروز بسیاری از مشکلات است.
طاها علوی با اشاره به نظارت کامل بر رفتار ماموران مالیاتی افزود: ماموران مالیاتی نسبت به وظایف خود آشنایی کافی دارند و عدالت مالیاتی را رعایت می کنند.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه اطلاعاتی از تورهای داخلی شهرستان در دسترس نیست افزود: تورهای داخلی، خارجی و بلیت های رجا مبنای احتساب مالیات های آژانس های مسافرتی است.
وی به معافیت های مقرر در قانون مالیات های مستقیم نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به ‘ بند ر ماده ۱۳۲ ‘ کلیه تاسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از اجرای این ماده پروانه بهره برداری از مراجع قانونی ذیربط اخذ کرده باشند تا مدت شش سال پس از تاریخ لازم الاجرا شدن این ماده از پرداخت ۵۰ درصد مالیات بر درآمد معاف هستند.
علوی به دلایل عدم استفاده شرکت های گردشگری مراغه از معافیت های مقرر اشاره کرد و گفت: ابراز زیان و ارائه اظهار نامه و عدم ارائه دفاتر و اسناد و مدارک از مهمترین دلایل عدم استفاده آن ها از معافیت های مقرر است.
در حال حاضر ۱۳ آژانس زیارتی و سیاحتی در مراغه فعالیت می کنند.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۳ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
۳۰۷۷/۹۸۸۰

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


آژانس های مسافرتی


مراغه