اخبار گردشگری

فش، دهکده ملی موسیقی شد

خیراله خزایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طی جلسه ای که در سازمان میراث فرهنگی کشور با حضور مسئولان صنایع دستی سازمان مذکور، نماینده مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه و همچنین معاونان و کارشناسان مربوطه برگزار شد، پرونده ثبت ملی فش به عنوان دهکده ملی ساخت ساز آلات موسیقی مورد بررسی قرار گرفت که در پایان علاوه بر ثبت ملی به عنوان برند برتر نیز در سطح ملی معرفی شد.
وی افزود: تاکنون برای جلوگیری از فراموشی و به ابتذال کشیده شدن موسیقی اصیل ایرانی در روستای فش با حمایت های فرمانداری و همکاری سازمان فنی و حرفه ای و تلاش ها و پیگیری های اداره میراث فرهنگی کلاس های ساز در خانه موسیقی این روستا برگزار شده است.
فرماندار کنگاور با بیان اینکه حدود ۷۰ کارگاه فعال ساخت ساز در روستای فش وجود دارد، اظهار داشت: در هر کارگاه تولیدی ساز سنتی روستای فش بین چهار تا پنج نفر از اهالی روستا مشغول کار و فعالیت هنری هستند که تار، سه تار، تنبور و … از جمله سازهای سنتی تولیدی در این روستا است که غالبا برای فروش به تهران فرستاده می شوند.
خزایی بیان کرد: برای شناخت و معرفی روستای فش باید اقدام های لازم صورت گیرد که برای نمونه می توان محصولات تولیدی این روستا (سازهای سنتی) را به شکل اینترنتی به فروش رساند.
فش در ۱۲ کیلومتری شمال کنگاور بر سر راه ارتباطی این شهر با سنقر قرار دارد. آب و هوای معتدل سراب های فش و گرم خانی طبیعتی زیبا و دل انگیز در این منطقه به وجود آورده است.
۸۰۶۶/۷۴۴۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


فرماندار کنگاور


سازهای موسیقی


فش دهکده ملی موسیقی