اخبار گردشگری

صنایع دستی ایران ظرفیت های ویژه ای برای رشد اقتصادی دارد

علی وقفچی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: متاسفانه نتوانسته ایم آنگونه که باید از ظرفیت های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در سطح کشور استفاده و آن را حداقل برای خود ملت ایران معرفی کنیم.
وی یادآورشد: موضوع اقتصادی بودن هر نوع فعالیتی امروز در جهان مطرح است و به حتم تولید صنایع دستی هم خارج از این موضوع نیست.
وقفچی اظهار کرد: موضوع صنایع دستی از مواردی است که می توان برای تولید ملی بر روی آن تمرکز و تبلیغ کرد.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: به هر میزان که بتوان صنایع دستی را به شکل انحصاری تولید کرد به همان میزان هم علاوه بر انتقال دانش و فرهنگ تولید آن، هویت یک کشور در بعد اقتصادی مطرح می شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی استان ها ظرفیت بالایی برای معرفی به عنوان شهرهای ملی صنایع دستی دارند و زنجان هم در جمع این استان ها قرار می گیرد.
وقفچی با بیان اینکه زنجان در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و کشاورزی ظرفیت های منحصر به فردی دارد، ادامه داد: امروز برای معرفی زنجان به عنوان شهر ملی ملیله تلاش می شود و این موضوع گام نخست تبدیل شدن آن به شهر جهانی ملیله به شمار می آید.
رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس شورای اسلامی گفت: زنجان حتی در بخش کشاورزی هم ظرفیت های قابل توجهی دارد و می تواند به عنوان یکی از مراکز گردشگری کشاورزی و روستایی مطرح شود.
زنجان با بیش از ۲۰۰ ملیله کار که ماهانه هر کدام بین یک تا ۱٫۵کیلوگرم انواع محصولات ملیله تولید می کنند، در شورای راهبری شهرها و روستاهای ملی و جهانی صنایع دستی به عنوان شهر ملی ملیله ثبت و شناخته می شود.
۳۰۰۱/۶۰۸۵

انتهای پیام /*


اقتصاد


صنایع دستی


ملیله


کشاورزی