اخبار گردشگری

گردشگری حلقه مفقوده رونق اقتصادی سمنان است

غلامرضا کاتب روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: راه برون رفت سمنان از مشکلات اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری توجه به صنعت گردشگری است و جاذبه های طبیعی و تاریخی استان منحصر به فرد بوده و برای افزایش اشتغال باید به صنعت گردشگری بیش از پیش توجه شود.
وی اظهارداشت: دولت برای ایجاد اشتغال پایدار علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی باید به سایر ظرفیت هایی پنهان این استان توجه بیشتری کند.
وی خاطرنشان کرد: زیر ساخت لازم گردشگری به معنی واقعی در استان وجود ندارد و باید برای جذب گردشگر به برنامه هایی که سایر استان های موفق کشور در این بخش داشته اند، توجه کرد.
نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت برنامه های راهبردی را در رابطه با توجه و توسعه صنعت گردشگری در کشور ارایه داده اما باید برای تحقق این برنامه ها مسوولان نظام فرا بخشی عمل کنند.
وی با بیان این که در شهر گرمسار در چند سال گذشته تا حدودی زیرساخت توسعه گردشگری فراهم شده است ، گفت: نباید برای حضور گردشگران فقط به جلوه های طبیعی تکیه کرد و باید به زیرساخت های گردشگری نگاه ویژه ای داشت.
کاتب تصریح کرد: گردشگری یک اصل و یک فرایند راهبردی است و علاوه بر توجه به حضور گردشگر در منطقه باید به نوع رفتار مسافران به طبیعت نیز توجه شود تا آیندگان نیز از این نعمت های خدادادی بهره مند شوند.
وی تصریح کرد: تنها نباید در برخی از زمانهای سال زنگ خدمات گردشگری در کشور به صدا در آید و استان سمنان با برخورداری از طبیعت چهار فصل می تواند پذیرای گردشگران در تمام فصول سال باشد.
تقویت زیرساخت های اقامتی حوزه گردشگری و شعار تبدیل سمنان از معبر به مقصد گردشگری از اهداف استان سمنان برای تقویت و توسعه گردشگری و افزایش اشتغال در این حوزه است به طوری که در ۲ سال گذشته ۲۶ اقامتگاه بوم گردی و چند هتل در استان گشایش یافت و اکنون ۶ اقامتگاه بوم‌گردی و چند هتل در شهرستان های مختلف در حال دریافت مجوز ساخت است.
بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، در نوروز ۹۷ بیش از ۷۰۰ هزار نفر گردشگر در این استان اقامت داشتند.
به گزارش ایرنا ، بیش از یک هزار و ۱۴۷ اثر تاریخی شناسایی شده در استان سمنان است که تاکنون ۷۱۸ اثر تاریخی، طبیعی و معنوی به ثبت ملی رسیده است.
۶۰۲۶/۷۳۳۹

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


رونق اقتصادی


اشتغال