اخبار گردشگری

فرودگاه ماکو بین المللی می شود

به گزارش ایرنا سردار غلامرضا رضاییان فر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه آزاد ماکو در گفت و گو با خبرنگارایرنا با اشاره به اینکه عملکرد ماموران پلیس امنیت عمومی در این فرودگاه باید هوشمندانه باشد، افزود: فرودگاه ماکو به دلیل قرار گرفتن در موقعیت استراتژیک و هم مرزی منطقه با کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه، برای کشور پراهمیت است.
وی اضافه کرد: ماموران واحد گذرنامه در این فرودگاه باید با کاهش زمان، هزینه و افزایش رضایتمندی مسافران، خدمات مطلوبی به آنان ارایه دهند.
سردار رضاییان فر با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو مقصد امن و زیبایی برای گردشگران و سرمایه گذاران خارجی است، ادامه داد: با بین المللی شدن فرودگاه ماکو امکان حضور سرمایه گذاران خارجی در منطقه و سفرهای زیارتی و تفریحی اهالی فراهم می شود.
وی امنیت در حوزه گردشگری را از اهم نیازهای اتباع خارجی دانست و بیان کرد: پلیس در این حوزه اقدامات شایسته انجام داده است و گردشگران خارجی بدون هیچ دغدغه ای امنیت را احساس می کنند.
سردار رضائیان فر افزود: امروز ناجا امنیت را در سطح شهرها، راه ها و مرزها برقرار کرده است و فرماندهان و ماموران انتظامی از بابت تقدیم این سطح از امنیت به مردم بسیار خرسند هستند.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع شده است؛ مساحت آن حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت منطقه بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ۱۴۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و ۱۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است؛ فرودگاه، راه های دسترسی، نمایشگاه بین المللی، شهرک های صنعتی و … تنها بخشی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید در منطقه آزاد ماکو به شمار می رود.
۳۰۷۲/۷۱۳۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


فرودگاه ماکو


منطقه آزاد ماکو


آذربایجان غربی