اخبار گردشگری

گردشگری مبتنی بر هنجارهای بومی اشتغال ایجاد می کند

عیسی منصوری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از منطقه گردشگری شهرستان سیاهکل در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این طرح با توجه به ظرفیت های موجود انتظار داریم فرایندی که برای آن پیش بینی شده؛ با کار و مشارکت مردم انجام شود و این اشتغال، برای افراد بومی و روستایی باشد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح توسعه کریدور گردشگری البرز مرکزی شامل مناطق سیاهکل و دیلمان، ایجاد بیش از ۹ هزار شغل برای مردم بومی و روستایی پیش بینی شده است.
منصوری اظهار داشت: این طرح به عنوان کریدورهای گردشگری تعریف شده تا گردشگر طی روزهای اقامت در منطقه، از امکانات طبیعی و اقامتی استفاده کند.
به گفته منصوری ، با همکاری استانداری گیلان، اداره کل روستایی و عشایری استانداری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره میراث فرهنگی طی ۹ ماه آینده، شاهد اولین دستاورد گردشگری روستایی در منطقه که تولید ثروت و اشتغال می کند، خواهیم بود.
وی با تصریح اینکه در این طرح ها تاکید بر مشارکت مردم بومی است، تصریح کرد: برنامه ها باید به گونه ای باشد که برای محیط زیست و جامعه هدف، عوارضی ایجاد نکند البته ظرفیت های قانونی در این زمینه مانند بوم گردی در کشور شکل گرفته است.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در این طرح، به جامعه روستایی به عنوان بخش خصوصی تسهیلاتی اعطا می شود و لازم است این طرح ها با مشارکت مردم بومی و حفظ ظرفیت های بومی نظیر دامداری سنتی و کشاورزی اجرا شوند.
وی گفت: به خاطر داشته باشیم که سرمایه گذاری در بخش گردشگری، به تازگی در کشور آغاز شده و بلافاصله منجر به ایجاد شغل نمی شود و پیش بینی ما اشتغال بیش از ۱۲۰ هزار نفر در کشور در دوره میان مدت است.
منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (سه شنبه) از کاروانسرای تی تی سیاهکل، حمام تاریخی دیلمان و روستای گردشگری تالش کول این شهر بازدید کرد.
شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.
۶۰۲۹/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


بوم گردی


گیلان