اخبار گردشگری

دماوند آماده اسکان ۱۲۰۰گردشگر تابستانی است

شهرام شریفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به فعالیت های ستاد خدمات سفر تابستان شهرستان دماوند اظهار داشت: با توجه به مصوبات گذشته مبنی بر تشکیل ستاد دائمی خدمات سفر شهرستان، این ستاد در فصل تابستان آماده ارائه خدمات لازم به مسافران می باشد.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۳ اقامتگاه بوم‌گردی و ۲ هتل آپارتمان در شهرستان ارائه خدمات می دهند، گفت: ۱۰ اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز در حال احداث و یا در شرف بهره برداری است که امیدواریم با همکاری دستگاه ها هرچه زودتر آماده خدمات رسانی شود.
شریفی ادامه داد: بازدید از مکان های دیدنی شهرستان در ایام نوروز و فصل تابستان متفاوت است زیرا در ایام نوروز مسافران بیشتر عبوری و اقامت آنان به صورت موقت است و این در حالی است که در فصل تابستان با توجه به شرایط آب و هوا و نزدیکی به تهران حجم مسافران بیشتر و اقامت طولانی تری است.
وی اضافه کرد: با توجه به تمهیدات لازم و گسترش مراکز اقامتی امیدواریم خدمات بهتری نسبت به سال گذشته ارائه شود و پیش بینی ما افزایش ۳۰ درصدی بازدید از مناطق دیدنی شهرستان نسبت به سنوات گذشته است.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در خصوص اسکان مسافران در محور هراز عنوان کرد: در بحث اقامت و اسکان مسافران در این محور به ویژه در بخش رودهن دچار مشکل هستیم.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش رودهن به جهت برگزاری کلاسی های آموزشی در فصل تابستان و ثبت نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید معذوریت هایی دارد و فقط ۲ کلاس برای اسکان به همت شهرداری رودهن تجهیز شده است که امیدواریم تا سال آینده چند اقامتگاه بوم‌گردی در آن محور نیز ایجاد شود.
شریفی اضافه کرد: اسکان مسافران در محور هراز بیشتر در امامزاده هاشم(ع) دماوند صورت می گیرد چراکه اقامتگاه مناسبی ایجاد شده و ظرفیت خوبی دارد که حدود ۲۰ سوئیت، حسینیه و سالن پذیرای برای مسافران تدارک دیده شده است.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: وظیفه دستگاه ها مشخص است و نهادهایی همچون هلال احمر، پلیس راهور و نیروی انتظامی خدمات امدادی، امنیتی و ترافیکی را مدیریت می کنند.
وی تصریح کرد: حدود ۶۰۰ نفر در ستاد خدمات سفر فصل تابستان در قالب نهادها و دستگاه های خدماتی و امدادی همچون فرمانداری، شهرداری های ۵ شهر شهرستان، میراث فرهنگی، شبکه بهداشت، اداره صنعت و معدن و تجارت، اتاق اصناف و دستگاه های امنیتی نظارتی در آماده باش هستند.
این مقام مسئول در خصوص مناطق دیدنی شاخص شهرستان بیان کرد: مناطق دیدنی بسیار زیادی در منطقه وجود دارد، اما برخی از این مناطق زیرساخت های مناسب ندارند و فقط چند نقطه شاخص همچون سایت گردشگری چشمه اعلاء، پارک ورودی شهر دماوند، دریاچه تار، پارک پرچم رودهن، ورودی شهر آبعلی، پارک الغدیر آبسرد و منطقه کیلان مورد توجه است.
شریفی عنوان کرد: روستای چنار شرق را به عنوان یک روستای گردشگری مدنظر قرار دادیم و یک هتل در آن منطقه در حال ساخت است که قصد داریم یک اقامتگاه بوم گردی نیز با حمایت بخش خصوصیر ایجاد کنیم.
دبیر ستاد خدمات سفر شهرستان دماوند در خصوص اسکان فرهنگیان نیز گفت: متولی اسکان فرهنگیان آموزش و پرورش است و مقرر شده در طول سال نیز خدمات ارائه شود که هم اکنون ۲۸ کلاس در دماوند و ۲ کلاس در رودهن برای اسکان فرهنگیان در نظر گرفته شده است.
شریفی با اشاره به اینکه نبود سرویس های بهداشتی در سطح شهرستان به عنوان یک خلأ دیده می شود، بیان کرد: همانطور که در ایام نوروز، اماکن بین راهی و مجتمع های گردشگری را موظف کردیم با نصب تابلو امکان استفاده از سرویس های بهداشتی را به مسافران بدهند در تابستان نیز این روند ادامه خواهد داشت.
شهرستان دماوند دارای ۱۸۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که از این تعداد ۷۲ مورد به ثبت ملی رسیده است.
این شهرستان با جمعیتی افزون بر ۱۰۰هزار نفر در ۴۵ کیلومتری شهر تهران قرار گرفته است. این شهرستان از شمال با استان مازندران، از شرق با شهرستان فیروزکوه، ازجنوب با استان سمنان و از غرب با شهرستان شمیرانات و تهران همسایه است که این شهر از ۲ بخش مرکزی و رودهن تشکیل می شود.
تهرام/۷۲۴۶//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


اسکان تابستانی


گردشگر