اخبار گردشگری

۱۱۰ میلیارد ریال صرف تکمیل جاده قینرجه مشگین شهر می شود

به گزارش ایرنا ، اکبر صمدی روز دوشنبه در بازدید از روند اجرایی این جاده گفت: جاده گردشگری قینرجه از راه های ارتباطی مهم و اولویت دار شهرستان می باشد.
او افزود: قرار گرفتن چند مجتمع مدرن آبدرمانی در این جاده ، استفاده عشایر کوچنده استان به عنوان جاده دسترسی برای ورود به ییلاقات سبلان و قرار گرفتن نیروگاه زمین گرمایی در انتهای این مسیر بر اهمیت این جاده افزوده است.
وی با بیان اینکه تاکنون در احداث این جاده ۱۲ کیلومتری کوتاهی شده است اظهار امیدواری کرد مرحله اول این جاده تا تعطیلات عید فطر آماده بهره برداری شود.
فرماندار مشگین شهر با بیان اینکه این شهرستان با داشتن یک هزار و ۲۷۰ کیلومتر جاده فرعی و اصلی و ۳۶۰ کیلومتر جاده عشایری طولانی ترین راه های ارتباطی استان را بخود اختصاص داده از آغاز عملیات بهسازی جاده های عشایری در آستانه کوچ بهاره خبر داد.
مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای ۸۶ درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
۷۱۱۷/۶۰۱۸

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


اعتبار


قینرجه