اخبار گردشگری, اقامتگاه

۳۲۵ تقاضای طرح بوم گردی در تالش ثبت شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید عیسی مهدوی روز شنبه در کارگاه توجیهی اقامتگاه های بوم گردی در حضور اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران شهرستان های تالش و آستارا در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تالش گفت: اجرای ۲ طرح بوم گردی قطعی شده است و ورود مسافران و گردشگران به روستاها موجب رونق صنعت گردشگری و پیوند فرهنگی مسافران و روستانشینان خواهد شد.
وی افزود: با اجرای طرح های بوم گردی، علاوه بر ماندگاری مسافر در شهرستان از محیط زیست، طبیعت و جنگل های هیرکانی محافظت و زمینه اشتغال فراهم خواهد شد.
وی بیان کرد: بوم گردی باعث معرفی مناطق گردشکری تالش نظیر روستاهای تاریخی مریان و آق اولر خواهد شد و نقش شوراهای اسلامی و دهیاران در اجرای این طرح ها مهم است.
مهدوی ادامه داد: معاونت سیاسی فرمانداری، بخشداران، نظام مهندسی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اجرای طرح های بوم گردی تالش تلاش می کنند و هدف گذاری دولت، اشتغال و تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی است و با توسعه کشاورزی و گردشگری امکان پذیر است.
فرماندار تالش اظهار کرد: اشتغال و اقتصاد از دغدغه های مردم و تقویت اقتصاد خانوارهای روستایی اساس توسعه جامعه است و دولت تدبیر و امید با طرح های بوم گردی برای اشتغال جوانان فرصت مناسبی ایجاد کرده است.
او با اشاره به کم آبی در تالش گفت: باید با تامین زیرساخت های مناسب برای تامین آب کشاورزان، ایجاد آب بندها و حفر چاه های کشاورزی، تجهیز امکانات زراعت و مرتبط کردن انهار از مصرف بی رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری کنیم.
شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، اسالم، کرگانرود و حویق در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.
۷۱۰۶ / ۷۱۲۴ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


طرح بوم گردی


گردشگری


تالش