اخبار گردشگری, اقامتگاه

۲۶ اقامتگاه بوم گردی روستایی در کلیبر بهره برداری شد

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی در این آیین با بیان اینکه بوم گردی روستایی از مباحث قابل توجه گردشگران استان در سال ۲۰۱۸ است، گفت: فعالیت اقامتگاه های بوم گردی و اقامت گزینی گردشگران در این مکان ها، سبب آشنایی بیشتر و عمیق تر آنان با فرهنگ اصیل و آیین های روستایی استان می شود.
مجید خدابخش افزود: توسعه اقامتگاه های بوم گردی و فراهم سازی موقعیتی مناسب برای فعالیت روستاییان در این حوزه بسیار مهم و ضروری است.
وی با اشاره به قابلیت های بکر شهرستان کلیبر و ضرورت بهره گیری از این ظرفیت ها در حوزه بوم گردی استان، یادآوری کرد: تمام ظرفیت ها و جاذبه های شاخص گردشگری در این شهرستان وجود دارد و باید از این ظرفیت ها برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم استفاده کرد.
استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: به منظور کسب رضایت گردشگران، دستگاه های اجرایی استان باید در ایجاد زیرساخت ها به خصوص در حوزه فناوری اطلاعات و راه و شهرسازی، روستاهای دارای اقامتگاه بوم گردی در کلیبر را در اولویت خود قرار دهند.
خدابخش ادامه داد: به منظور حفظ طبیعت بکر منطقه و معماری بومی روستایی این شهرستان باید برنامه‌ای مدون وجود داشته باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: استفاده از ظرفیت های روستایی در توسعه اقامتگاه های طبیعت گردی و بوم گردی مورد توجه و تاکید این اداره کل برای توسعه گردشگری در منطقه کلیبر است.
مرتضی آبدار افزود: در این راستا مجوز تبدیل ۲۶ واحد اقامتی روستایی به اقامتگاه بوم گردی در شهرستان کلیبر صادر شده و پرونده ۳۴ محل پیشنهاد شده برای تبدیل به اقامتگاه بوم گردی نیز در حال بررسی است که پس از طی مراحل اداری مجوز فعالیت آن ها صادر می شود.
وی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان برای گسترش گردشگری روستایی و بوم گردی تلاش می کند تعداد اقامتگاه های بوم گردی استان را در آینده نزدیک به ۱۰۰مورد افزایش دهد.
آبدار ادامه داد: امروز همزمان با بهره برداری از اقامتگاه های بوم گردی روستایی در کلیبر، دوره آموزشی تخصصی بوم گردی برای فعالان این عرصه برگزار شد و این دوره ها به منظور ارتقا کیفی شاغلان این بخش ادامه می یابد.
در این مراسم سامانه رزرو آنلاین اقامتگاه های بوم گردی استان به آدرس www.yasha.io که به همت بخش خصوصی و با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی استان آماده شده بود، رونمایی شد.
گردشگران و علاقه مندان به اقامت در این اقامتگاه ها می توانند با استفاده از این سامانه اقامتگاه های بوم گردی روستایی را به صورت آنلاین انتخاب و جهت رزرو آن اقدام کنند.
شهرستان کلیبر یکی از زیباترین شهرستان های ایران است که در ۱۸۰ کیلومتری شمال غرب تبریز و نزدیک مرز جمهوری های آذربایجان و ارمنستان قرار دارد.
سراسر منطقه کلیبر را جنگل‌های تنک و مراتع سرسبز پوشانده و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد، بیشتر مواقع کوه های این شهرستان را مه پوشانده است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


اقامتگاه


میراث فرهنگی آذربایجان شرقی