اخبار گردشگری

مراسم معرفی سنت جشن نوروز در وین برگزار شد

به گزارش ایرنا، دراین مراسم که باهدف آشنایی مخاطبان اتریشی واروپایی مجله سوسایتی باجشن نوروز درهتل’پارک حیات'(Park Hyatt)برگزار شد، سفرا و نمایندگانی از کشورهای ایران، ترکیه، قزاقستان، قرقیزستان و ازبکستان حضور داشتند.
عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در این مراسم در سخنانی با اشاره به این که نوروز سنت تاریخی کهن و ریشه دار حوزه تمدنی و جغرافیایی ما است که ملت ها و کشورهای بسیاری در تداوم آن شرکت داشته و آنرا گرامی می دارند افزود نوروز سنت چند وجهی است که مشخصه های طبیعی و فرهنگی دارد. سال نو با بهار طبیعت آغاز می شود که نشانگر آشتی و هماهنگی انسان ها با طبیعت در زیست جهان طبیعی است. مشخصه فرهنگی نوروز نیز به پیشبرد ارزش هایی مانند همبستگی انسانی، نوع دوستی، فهم و احترام متقابل و فرهنگ صلح و همکاری بین کشورها و ملت ها در زیست جهان فرهنگی باز می گردد.
مولایی افزود: بنابراین نوروز یک جنبه مهم بین المللی و جهانی دارد و به همین دلیل ، سازمان ملل بطور رسمی نوروز را به عنوان یک مناسبت جهانی و میراث فرهنگی برای بشریت معرفی کرده است.
در این مراسم همچنین ‘لیلا ماهات’ رئیس آکادمی هنرهای اوراسیا قزاقستان ، ‘گرترود تاخهامر’ مدیر مسئول مجله سوسایتی در سخنانی از اهمیت جشن نوروز به عنوان مناسبتی فراتر از مرزهای کشورها تاکید کردند. در مراسم نوروز امسال به اهتمام مجله سوسایتی اتریش ، همچنین قطعاتی از موسیقی سنتی قزاقستان به اجرا در آمد و با شیرینی سنتی نوروزی از مهمانان پذیرایی شد.
غرفه سفارت جمهوری اسلامی ایران نیز که در دو بخش سفره هفت سین و صنایع دستی ایران تزئین شده بود، مورد استقبال گسترده حضار قرار گرفت.
اوایل فروردین ماه سال گذشته نیز مراسم جاده ابریشم به اهتمام مجله ‘سوسایتی’ اتریش با حضور نماینده وزارت خارجه و ده ها نفر از میهمانان و شخصیت های اتریشی و سفرا و دیپلمات های کشورهای حوزه تمدنی جاده ابریشم از جمله جمهوری اسلامی ایران، روسیه، قزاقستان، تاجیکستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوریه در وین برگزار گردید.
دو فصلنامه ‘سوسایتی’ اتریش ( Society Magazine ) نشریه ای در حوزه فرهنگی و گردشگری است که در شماره تابستان گذشته خود، بیست صفحه گزارش مصور به حوزه های مرتبط با صنعت گردشگری، معرفی فرهنگ و تمدن غنی ایرانی – اسلامی و همچنین روابط دو کشور اختصاص داد.
اروپام**۱۰۷۸**۱۵۰۴

انتهای پیام /*


سیاسی


نوروز


ایران


مولایی