اخبار گردشگری

بانک کشاورزی حامی مالی همدان ۲۰۱۸ می شود

به گزارش ایرنا، محمدناصر نیکبخت در جلسه اعضای قرارگاه اقتصاد مقاومتی همدان، با بیان اینکه همدان ظرفیت های زیادی برای گردشگری دارد، افزود: جذب سرمایه گذار خارجی در اجلاس های فراملی همدان ۲۰۱۸ بسیار مهم است و باید از مشاوران اقتصادی و گردشگری برای جذب سرمایه گذارها استفاده کرد تا برنامه های خوبی تدوین شود.
وی اضافه کرد: باید با برگزاری هر چه بهتر ۲ اجلاس بزرگ بین المللی گردشگری استان در سال ۲۰۱۸ میلادی ثابت کرد که همدان بهترین میزبان برای اجلاس های خرد و کلان، ملی و بین المللی است.
نیکبخت یادآوری کرد: همدان در سال جاری میلادی به عنوان پایتخت گردشگری آسیا انتخاب شده است و در این سال میزبان وزرای گردشگری ۳۴ کشور آسیایی و بیش از ۵۰۰ عضو وابسته به سازمان جهانی گردشگری است.
وی با بیان اینکه همدان آمادگی میزبانی مناسبات بزرگ بین المللی را دارد، افزود: از کنار هیچ رویدادی برای معرفی استان همدان نباید به راحتی عبور کرد و بیش از تبلیغات داخل استان، تبلیغات ملی و فراملی لازم داریم؛ چراکه باید جاذبه و انگیزه برای گردشگر داخل و خارجی ایجاد کرد.

*** تاکید استاندار همدان بر تغییر الگوی کشت
استاندار همدان بر تغییر الگوی کشت از پُر آب بر به کم آب بر تاکید کرد و افزود: برنامه تغییر کشت و افزایش کشت های گلخانه ای باید با جدیت دنبال شود.
وی با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود، افزود: استان همدان ۴٫۵ درصد محصولات کل کشور را تولید می کند که ۲۳ درصد از ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان نیز مربوط به این بخش است و باید به منظور ارز آوری و صادرات این کالاها صنایع فناوری را در استان توسعه داد.
وی با تاکید بر اجرای طرح های آبیاری نوین اظهار کرد: سطح اراضی آبی استان همدان ۲۵۳ هزار هکتار است که ۱۶۳ هزار هکتار از اراضی این استان مستعد آبیاری تحت فشار است.
وی اضافه کرد: استان همدان در استفاده از روش های آبیاری تحت فشار در ۱۰ سال اخیر رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص داده است و امسال نیز با استفاده از روش های آبیاری نوین برای افزایش بازدهی آبیاری در سطح مزارع تلاش می کند.

*** دستگاه های اجرایی برنامه های سال ۹۷ را ارائه کنند
استاندار همدان با بیان اینکه دستگاه ها برنامه اقتصاد مقاومتی سال ۹۷ را پس از تصویب در کمیته مربوطه، به قرارگاه ارائه کنند، افزود: ادارات و سازمان ها باید مشخص کنند که وضعیت کنونی در چه مقطعی است و چه دستاوردهایی تا پایان سال خواهند داشت.
وی با تاکید بر واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی افزود: ۲ هزار طرح نیمه تمام در استان شناسایی شده که دستگاه ها نسبت به واگذاری آنها به بخش خصوصی اقدام کنند.

*** شتاب گیری روند اعطای تسهیلات روستایی و فراگیر
نیکبخت با بیان اینکه تسهیلات روستایی و فراگیر باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد، افزود: همه واحدهای تولیدی که کارآموز بگیرند برای یک سال از همه نوع مالیات و بیمه معاف می شوند و صنایع این فرصت را پیگیری و استفاده کند.
وی با اشاره به نامگذاری سال جاری توسط رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: شعار حمایت از کالای ایرانی را باید جدی بگیریم و ذیحساب ادارات نباید فاکتور کالای خارجی را بپذیرند.
وی ادامه داد: از چای اداره تا لوازمات اداری باید ایرانی خریداری و تهیه شود و نظارت ها به شکل جدی تری شکل گیرد.
۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


استاندار همدان


همدان۲۰۱۸