اخبار گردشگری

رسانه ها برنامه های توسعه گردشگری را اطلاع رسانی کنند

به گزارش ایرنا، ناصر امیرزاده سه شنبه شب در نشست رسانه و توسعه با محوریت گردشگری در دفتر هفته نامه دریادلان بندرگناوه افزود: دولت تدبیر وامید در اقدامی بی سابقه در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد ۴ درصد درحوزه گردشگری روستایی و صنایع دستی اعطا می کند که متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش ها می توانند ازاین فرصت بخوبی استفاده ببرند.
وی اظهارکرد: سازمان های متولی از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روند اداری و مجوزهای لازم اعطای این تسهیلات آماده هرگونه همکاری هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر افزود: به منظور توسعه گردشگری در شهرستان گناوه باید برنامه ها مشخص و هدفدار باشد تا به جایگاه و نقطه مطلوب دست یابد.
وی گفت: در تعطیلات نوروز امسال میزان ترددها از سمت شمال استان بوشهر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد رشد یافت.
امیرزاده بیان کرد: باتوجه به حجم عظیم جمعیت گردشگر در گناوه، مدیریت و خدمات رسانی سخت ودشوار بود اما با درایت کمیته های ستادخدمات سفر بویژه شهرداری، میهمانان رضایتمندی خود را ابراز داشتند.
وی از مردم این شهرستان خواست تا به مدیریت شهری کمک کنند.
فرماندارگناوه گفت: این شهرستان به عنوان قطب گردشگری استان بوشهر است اما ازاین فرصت استفاده بهینه نشده و باید توجه خاصی به آن شود.
سیدعلی پاک نژاد با بیان اینکه دولت روحیه نقدپذیری را در جامعه باز کرده است، افزود: در گذشته با کسانی که انتقاد می کردند برخورد می شد اما در دولت دکتر روحانی این رویه تغییر و مسئولان از نقدها استقبال می کنند.
وی گفت: رسانه های شهرستان در پیگیری مسایل و مشکلات مردم و شهر همراه با مسئولان هستند و می توانند نقشی مهم در توسعه و پیشرفت منطقه ایفا کنند.
پاک نژاد بیان کرد: نگاه ما به توسعه گردشگری مختص به شهر گناوه نیست بلکه به همه شهرستان معطوف شده است.
فرماندارگناوه، دریا و ساحل را از ظرفیت های گردشگری این شهرستان دانست و گفت: گردشگری دریایی دراین منطقه مغفول مانده و باید دراین زمینه قدم های خوبی برداشته شود و فضا برای سرمایه گذاران فراهم شود.
وی خواستار همکاری و مشارکت جامعه در توسعه و پیشرفت این منطقه بویژه گردشگری شد.
دراین نشست غلامرضا کرمی مدیر هفته نامه دریادلان به مناسبت هفدمین سالروز تاسیس این نشریه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته و نشست های قبلی رسانه و توسعه ارایه کرد.
بخشداران مرکزی و بخش ریگ، شهرداران و روسای شورای اسلامی شهرهای گناوه وریگ نیز در این نشست حضور و به ارایه دیدگاه های خود در زمینه گردشگری پرداختند.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در طول تعطیلات نوروز امسال رتبه اول جذب گردشگر را دراین استان بخود اختصاص داد.
۶۱۶۴/۶۰۴۳**

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


رسانه


گناوه