اخبار گردشگری

طرح گردشگری بی بی یانلو متعلق به شهرداری آستاراست

میثم الوان پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: منطقه جنگلی بی بی یانلو در بخش مرکزی آستارا یک هزار و ۶۰۰ هکتار وسعت دارد و طرح توسعه گردشگری در بخشی از آن با همکاری فرمانداری، نظارت مستقیم شورای اسلامی شهر و شهرداری و با مشارکت ۲ سرمایه گذار بخش خصوصی اجرا می شود و مجوزهای آن با همکاری ادارات دیگر اخذ شده است.
وی اظهار کرد: بی بی یانلو طی قرارداد ۱۵ ساله و قابل تمدید از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا به شهرداری این شهر واگذار شده و شهرداری نیز آن را با لحاظ صرفه و صلاح خود، با قراردادی حقوقی و محکم در اختیار سرمایه گذاران قرار داده است.
الوان پور ادامه داد: طرح گردشگری بی بی یانلو در چند مرحله اجرا و به عنوان بزرگترین پارک جنگلی استان گیلان تکمیل خواهد شد و مرحله نخست آن با راه اندازی پیست دوچرخه سواری و پارک بازی کودک در حال پایان است و در مراحل بعدی، سورتمه و به احتمال زیاد زیپ لاین نیز راه اندازی خواهد شد.
دبیر شورای اسلامی شهر آستارا بیان کرد: این طرح گردشگری به طور رسمی افتتاح نشده اما در تعطیلات نوروز و روزهای تعطیل ، مورد استفاده مردم و گردشگران قرار گرفته است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و مرکز آن با جاذبه های طبیعی، اقتصادی و تاریخی جزو ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.
۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


آستارا


گیلان


گردشگری