اخبار گردشگری

۴۴ روستای آستارا قابلیت اجرای طرح بوم گردی دارند

به گزارش خبرنگار ایرنا، هومان بصیر روز چهارشنبه در نشست خبری در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آستارا افزود: ساخت ۱۸۰ خانه بوم گردی در این شهرستان پیش بینی شده بود و دهیاران، ۵۱ طرح را ارائه کرده اند و باید در جذب اعتبارات و تشریح مزایای آن همت کنند.
وی اظهار کرد: کمترین مساحت لازم برای ساخت بناهای بوم گردی در اراضی دارای کاربری مسکونی، ۵۰۰ متر و در کاربری گردشگری یک هزار متر مربع است و برای هر طرح، ۶۰۰ میلیون تا یک میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می شود.
وی بیان کرد: بناهای بوم گردی در روستاهای دارای طرح هادی ساخته می شود و این طرح ها به اشتغال و ماندگاری روستائیان کمک خواهد کرد.
بصیر ادامه داد: بنا به تاکید استاندار گیلان، یک شناگاه مدرن با بخش های مجزا برای مردان و زنان، به صورت آزمونه در آستارا و بعد در شهرستان های لاهیجان، لنگرود و انزلی ساخته خواهد شد.
او گفت: این شناگاه در آستارا مبتنی بر معماری ایرانی اسلامی و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال با بخش هایی نظیر کافی شاپ و فروشگاه محصولات صنایع دستی در ساحل سفیر امید ساخته خواهد شد.
شهرستان گردشگرپذیر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش، ۶۲ روستا و ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی خزر در منتهی الیه غرب استان گیلان واقع است.
۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


طرح بوم گردی


گیلان


آستارا