اخبار گردشگری

پایگاه جهانی بیستون منافع مردم را در نظر دارد

حسین راعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در چارچوب قانون آماده همکاری با شهرداری در راستای ایجاد امکانات مورد نیاز در محوطه جهانی هستیم.
وی تاکید کرد که ما دغدغه داریم برای مردم بیستون امکاناتی را ایجاد کنیم اما باید هم براساس قانون عمل کنیم و هم منافع مردم را در نظر داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در طرح ها و برنامه های خود مردم را فراموش نمی کنیم، گفت: در حال رایزنی با شهرداری برای نحوه اجرای برنامه های مربوط به تردد مردم و ایجاد امکانات برای آنها در سایت جهانی هستیم که در صورت نهایی شدن، آن را رسانه ای می کنیم.
مدیر پایگاه جهانی بیستون در ادامه با بیان اینکه براساس قانون ساخت و ساز در عرصه سایت جهانی بیستون ممنوع است، گفت: در حریم سایت نیز برای هرگونه ساخت و ساز باید از پایگاه استعلام گرفته شود.
راعی در مورد تردد کشاورزان و باغداران به سایت جهانی نیز افزود: ما مانعی برای حضور کشاورزان و باغداران ایجاد نکرده ایم و هیچ گونه محدودیتی برای آنها قائل نشده ایم اما این افراد غیر از خود افراد غیرمرتبط دیگری را به صورت غیرمجاز وارد سایت می کنند که ما با این نوع حضور مخالف هستیم.
وی همچنین به ساخت و سازهای غیراستاندارد در حریم سایت جهانی بیستون نیز اشاره کرد و گفت: ساخت و سازها باید براساس استعلام از پایگاه و به صورت استاندارد باشد تا آسیبی به منظر و سیمای پایگاه وارد نشود.
وی در ادامه اظهار کرد: پایگاه جهانی اکنون ارتباط و همکاری خوبی با شهرداری و اعضای شورای شهر بیستون در دوره فعلی دارد و می خواهیم با همکاری این نهادها، تسهیلاتی برای مردم بیستون فراهم نماییم.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته همکاری خوبی مابین پایگاه جهانی و شهرداری و شورا برقرار نبود، گفت: به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز شهردار قبلی، همکاری با شهرداری برقرار نشد.
وی اظهار کرد: شهردار و اعضای شورای شهر بیستون به ما قول دادند رفتارهای قبلی را تعدیل کنند و در راستای منافع مردم همکاری بیشتری با پایگاه جهانی داشته باشند.
او گفت: در راستای همکاری با شهرداری، امسال پارکینگ سایت جهانی در اختیار شهرداری بیستون قرار گرفت که این موضوع به تسهیل در رفت و آمد مردم و درآمدزایی برای شهر موثر بوده است.
مجموعه تاریخی بیستون در جنوب غربی شهر بیستون واقع شده و در ۲۲ تیر ماه سال ۱۳۸۵ به شماره ثبت ۱۲۲۲ در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده است.
بیستون در ۳۰ کیلومتری شرق کرمانشاه از مناطق کهن ایران محسوب می شود که آثار تاریخی به جا مانده از این منطقه امروز یکی از مناطق دیدنی و گردشگری کشور محسوب می شود.
در عرصه محوطه تاریخی، فرهنگی و طبیعی بیستون ۲۸ اثر ثبت شده ملی وجود دارد و تاکنون در حریم آن نیز بیش از ۱۵۰ اثر تاریخی شناسایی شده که از این تعداد ۸۸ اثر آن در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.
پایگاه پژوهشی میراث جهانی بیستون نیز در سال ۱۳۷۹ تاسیس شده است.
۳۰۳۳/۸۰۶۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


پایگاه جهانی بیستون


تردد مردم


شهرداری