اخبار گردشگری

ماجرای یک تجاوز جنسی عجیب!

به نظر می‌رسد که قطب جنوب، کانون اختلالات جنسی حیوانات باشد. چند سال پیش جورج مورای لویک – کاشف بریتانیایی – پنگوئن‌هایی را در حین آمیزش جنسی با پنگوئن‌های مرده و همچنین در حال آزار جنسی و سوءاستفاده از جوجه‌ها مشاهده کرد اما اخیرا دانشمندان در قطب جنوب با پدیده شگفت‌آور دیگری مواجه شده‌اند؛ جایی که شیرهای دریایی به پنگوئن‌ها تجاوز جنسی می‌کنند!

به گزارش “توریسم آنلاین”، «نامه‌نیوز» با انتشار این مطلب نوشت: این رفتار جنسی عجیب و غریب برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ ثبت شد؛ زمانی که دانشمندان، یک شیردریایی را در حال تلاش برای مقاربت جنسی با یک پنگوئن در جزیره ماریون مشاهده کردند.

ماجرای یک تجاوز جنسی عجیب!

در آن زمان، محققان بر این باور بودند که ممکن است این یک مورد اتفاقی باشد چون شیر دریایی جوان‌تر از آن بود که بتواند وارد رابطه جنسی شود. احتمال دیگری که آنها می‌دادند این بود که ممکن است یک عمل در برابر محافظت از قلمروشان باشد یا یک بازی میان دو جانور. اما دانشمندان بعد از بازگشت به جزیره و در هنگام مطالعه روی حیات وحش، این عمل عجیب را در سه بار متوالی مشاهده کردند که آنها را به تعجب و شگفتی واداشت.

نیکو دی برایون می‌گوید: من اصلا انتظار نداشتم که مشاهدات سال ۲۰۰۶ مجددا در موارد متعدد تکرار شود.

چندی بعد دانشمندان در چهار مورد موفق به مشاهده و تصویربرداری از این رفتار جنسی شدند که در آن شیرهای دریایی از یک الگوی مشابه برای تجاوز به پنگوئن‌ها استفاده می‌کردند. گرچه شیرهای دریایی معمولا از پنگوئن‌ها تغذیه می‌کنند اما در این مورد شگفت‌انگیز دیده شد که آنها پس از مقاربت جنسی پنگوئن‌ها را به حال خود رها می‌کنند.

اینکه چرا شیرهای دریایی خود را در چنین فعالیت‌های غیرمعمولی درگیر می‌کنند، گیج‌کننده است. بر اساس حدس و گمان دانشمندان، این موضوع می‌تواند مربوط به تغییرات هورمونی باشد که در طول فصل تولید مثل تجربه می‌کنند. احتمال دیگر نوعی ماجراجویی جنسی است.

اگرچه توضیح این آزار و اذیت بسیار مشکل است اما افزایش این عمل ممکن است نشان‌دهنده یادگرفتن شیرهای دریایی از همدیگر باشد. مشاهدات دانشمندان نشان می‌دهد که شیرهای دریایی قادر هستند که از یکدیگر بیاموزند و ممکن است که این عمل از طریق مشاهده گسترش یابد.