اخبار گردشگری

تفرجگاه آرپادره سی تبریز مرکز گردشگری می شود

به گزارش ایرنا، ایرج شهین باهر روز چهارشنبه در بازدید از پارک جنگلی ۴۰۰هکتاری ‘آرپادره سی’ افزود: با احداث و توسعه این پارک در چند سال اخیر از سوی شهرداری منطقه ۵ بر میزان فضای سبز تبریز اضافه شده است.
تفرجگاه ‘آرپا دره سی’ در شمال شرق کلان شهر تبریز در اراضی مشرف به رودخانه ‘آجی چای'(تلخه رود) و پایین دست ارتفاعات ‘عینالی’ و ‘دند’ واقع شده و از زمان های قدیم تا به امروز یکی از مکان های اصلی مراجعه شهروندان تبریزی در روزهای تعطیل به ویژه آخر هفته است.
شهردار تبریز با بیان اینکه با احداث ۲ مرکز سپتیک، آب خام برای آبیاری فضای سبز این پارک تامین می شود، اظهار کرد: با پیش بینی امکانات لازم، مجموعه آرپادره سی توسعه می یابد و به محلی برای استفاده گردشگران تبدیل می شود.
شهین باهر با اشاره به اینکه در ماه های آینده امکانات رفاهی و تفریحی بیشتری در این مجموعه ایجاد می شود، ادامه داد: به سرمایه گذاران علاقه مند برای مشارکت در توسعه پارک آرپادره سی تسهیلات پرداخت می شود.
شهردار منطقه ۵ تبریز نیز در این آیین با بیان اینکه پارک جنگلی ‘آرپادره سی’ فرصت استثنایی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی است، گفت: تاکنون این منطقه اقدام به کاشت انواع گونه های درخت در ۴۰۰ هکتار از مجموعه گردشگری و تفریحی آرپادره سی کرده است.
یعقوب هوشیار با بیان اینکه در صورت فراهم شدن شرایط لازم وسعت این مجموعه به یک هزار هکتار توسعه می یابد، افزود: امکانات گردشگری و تفریحی لازم برای توسعه پارک پیش بینی شده است.
وی از طراحی مجموعه یک هزار هکتاری برای اسکان شهروندان در مواقع بحرانی در ‘آرپادره سی’ نیز خبر داد و گفت: مسیر دسترسی به این تفرجگاه با ۳۰ میلیارد ریال هزینه آسفالت شده است.
شهرداری منطقه پنج تبریز یادآور شد: همچنین به منظور تامین آب خام مورد نیاز تفرجگاه ۲ مرکز سپتیک هر کدام با صرف ۱۵ میلیارد ریال اعتبار و ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ مترمکعب ساخته شده است.
کلانشهر ۱٫۸ میلیون نفری تبریز دارای ۱۰ منطقه شهرداری است.
۸۰۲۳/۵۱۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


تفرجگاه آرپادره سی


شهردار تبریز