اخبار گردشگری

ماندگاری مسافران در خراسان شمالی ۱۲ساعت افزایش یافت

محمد سویدانلویی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: با اجرای آیین هایی مانند نوروزگاه و برگزاری جشنواره ها انتظار می رود مدت ماندگاری مسافران در خراسان شمالی افزایش بیشتری هم داشته باشد.
وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفندماه پارسال تا ۱۵ فروردین ماه جاری، اقامت مسافران در خراسان شمالی ۳۱ درصد رشد یافته است گفت: در این مدت زمان ۱۶۵ هزار و ۶۱۵ نفر در استان اقامت کردند.
وی شمار مسافران ورودی به خراسان شمالی را در این مدت سه میلیون و ۴۳۱ هزار و ۶۲۶ نفر و تعداد وسایل نقلیه را۶۹۱ هزار و ۲۶۰ وسیله نقلیه دانست و افزود: در این مدت، ۴۸ هزار و ۷۸۲ نفر نیز از موزه های خراسان شمالی بازدید کردند که نسبت به پارسال در همین مدت ۷۴ درصد رشد را نشان می دهد.
سویدانلویی نوروز را فرصتی مناسب برای تعاملات با سایر استان ها،تقویت آیین های نوروزی، کمک به توسعه گردشگری و حفظ وحدت ذکر کرد و گفت: از نوروز برای تقویت و توسعه جاده ابریشم نیز استفاده کرده و اقدام به احیای کاروانسراها کردیم، باید در این مسیر آیین ها و سنن را احیا و پرنگ کرد.
وی اضافه کرد: باید تلاش کرد که خراسان شمالی در سند ملی توسعه راه ابریشم به عنوان یک محور باشد به دلیل اینکه بخشی از این جاده در این استان قرار گرفته است.

*صدور مجوز ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی
سویدانلویی راه اندازی و گسترش موزه خصوصی در خراسان شمالی را از مهم ترین برنامه های سال جاری عنوان و اظهارکرد: واگذاری و بهره برداری از بناهای تاریخی با مالکیت این نهاد، توسعه موسسات صادارت صنایع دستی، گسترش جذب گردشگران داخلی و خارجی از مناطق و کشورهای بازار هدف، به رسمیت شناختن اقامتگاه های بوم گردی و توسعه پایدار گردشگری از دیگر برنامه های مهم در سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: اکنون مجوز ایجاد ۳۰ اقامتگاه بوم گردی در خراسان شمالی صادر شده است و ۱۵ اقامتگاه بوم گردی نیز در دست اقدام است تا مجوز بهره برداری دریافت کنند.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


ماندگاری مسافران


میراث فرهنگی


خراسان شمالی