اخبار گردشگری

بازدید از موزه قجر قزوین ۲۵ درصد افزایش یافت

به گزارش شامگاه پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین علی صفری افزود: توجه به مسائل روبنایی، زیربنایی و برنامه ریزی برای ایجاد نشاط اجتماعی و رونق گردشگری از رویکردهای جدی شورای پنجم و شهرداری قزوین است.
وی اظهار کرد: اولین جشنواره ملی فرهنگ و سنن ایرانی که در قزوین جریان دارد، توانست علاوه بر نشاط، شادابی و تقویت انسجام فرهنگی اقوام مختلف، تعداد گردشگران نوروزی کهن شهر قزوین را ۳۸ درصد نسبت به سال قبل افزایش دهد.
وی اضافه کرد:امیدواریم با چنین اقداماتی قزوین به یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری تبدیل شود.
صفری ادامه داد: در حوزه منظر شهری مجموعه مدیریت شهری متفاوت تر از سال های گذشته عمل کرده که نصب المان های متعدد و زیبا در نقاط مختلف شهری و ایجاد پیاده راه فرهنگی در سبزه میدان را می توان از نمونه های آن ذکر کرد.
وی گفت: مجموعه مدیریت شهری نوروز امسال در راستای تحقق اهداف و سیاست های دولت تدبیر و امید و شورای پنجم، در حوزه رونق گردشگری و ایجاد نشاط در سطح محله ها اقدام به برگزاری جشن های فرهنگی و اجتماعی مختلف در مناطق کم برخوردار و نواحی منفصل شهری کرد که با استقبال خوب شهروندان مواجه شد.
شهردار قزوین، استقبال از مسافران نوروزی و معرفی شهر قزوین، آماده سازی برخی از اماکن جهت اسکان موقت مسافران نوروزی، هماهنگی برای باز بودن درب مساجد جهت پذیرش گردشگران نوروزی را از جمله اقدامات مدیریت شهری در ایام نوروز عنوان کرد.
وی گفت: ارائه تسهیلات حمل و نقل رایگان قزوین گردی برای مسافران نوروزی و برگزاری تورهای رایگان گردشگری از دیگر اقدامات مجموعه مدیریت شهری است که به طور قطع نقش موثری در جذب گردشگر دارد.
وی افزود: استقبال بی نظیر و حضور گسترده گردشگران خارجی و داخلی در شهر قزوین، مسئولیت مدیریت شهری و متولیان حوزه گردشگری را چندین برابر کرد تا بتوانیم درحوزه تأمین زیرساخت های لازم جهت ساخت هتل، مراکز اقامتی، تفریحی و فرهنگی در قزوین تلاش های بیشتری کنیم.
وی افزود:طبق آمارهای اعلام شده اشغال تخت در قزوین به مرز ۱۰۰درصد رسیده است که این روند موضوع مهمی مبنی بر لزوم افزایش ظرفیت اقامت گردشگران و مسافران در قزوین را یادآوری می کند.
حمام قجر یکی از کهن‌ترین و بزرگ‌ترین گرمابه‌های قزوین است که در سال ۱۰۵۷ هجری قمری به وسیله امیر گونه خان قاجار قزوینی از سرداران شاه عباس صفوی به دستورشاه ساخته شده و نخست «حمام شاهی» نام داشته است.
این اثر تاریخی در سال ۱۳۷۹ توسط میراث فرهنگی و گردشگری استان قزوین خریداری و با سرمایه‌گذاری شهرداری قزوین بهسازی و مرمت شد و هم اکنون به عنوان موزه مردم‌شناسی در سه بخش اقوام، آداب و رسوم و مشاغل فعالیت دارد.
۷۳۸۸/۶۰۱۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


نوروزی


قزوین