اخبار گردشگری

بازسازی بازار تاریخی جهرم ۳۰ درصد پیشرفت دارد

به گزارش ایرنا ، هوشنگ عشایری در بازدید از این پروژه افزود: طول بازار تاریخی جهرم ۸۵۰ متر است و مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت و حفاظت از آن اختصاص پیدا کرده است که مدت اجرای این پروژه یک سال است.
بازار جهرم که مربوط به اواخر دوره زندیه و اوایل دوره قاجار است در سال ۱۳۵۲ با شماره ۹۵۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
عشایری بیان کرد: مهمترین هدفی که در برنامه ششم توسعه در حوزه شهر و شهرسازی پی‌گیری می‌شود بازآفرینی شهری با رویکرد محله محوری است و این برنامه از خرداد ۹۷ آغاز خواهد شد.
همچنین محمد رضایی کوچی نماینده‌ مردم جهرم در مجلس شوراسی اسلامی گفت:در کشور ۱۴۰هزار بافت ناکارآمد وجود دارد و ۱۵میلیون نفر در این بافت‌ها زندگی می‌کنند که مقاوم ‌سازی این بافت‌ها در دستور کار قرار گرفته است که نمونه بارز آن بازسازی بازار جهرم است.
مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی در ادامه سفر به جهرم با حضور در مسجد بهارستان، موقعیت زمین ساخت مجتمع چند منظوره فرهنگی این مسجد را بررسی کرد.
عشایری گفت: دو هزار و دویست و پنجاه متر مربع زمین مسجد بهارستان برای ساخت مجتمع چند منظوره فرهنگی در نظر گرفته شده است که ۱۳۰۰ متر مربع از این زمین متعلق به مسجد بهارستان است و مابقی را خیّران این شهرستان اهدا کرده‌اند.
مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه یک میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات طرح های بازآفرینی محلات برای ساخت این مجتمع چند منظوره تخصیص یافته است گفت: ساخت این مجتمع تا ۳ماه آینده آغاز می‌شود و تا یک سال بعد نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.
جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز است.
۷۳۶۹ / ۱۸۷۶

انتهای پیام /*


اقتصاد


راه


شهرسازی


مرمت بازار جهرم