اخبار گردشگری

قزوین ظرفیت تبدیل شدن به یکی از قطبهای گردشگری ایران را دارد

علی فرخزاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چنانجه آثار کمتر شناخته شده قزوین در ایام نوروز به خوبی معرفی شوند، زمینه جذب گردشگر در بقیه سال نیز فراهم می شود.
وی خاطر نشان کرد:هماهنگی بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری در نوروز امسال موجب هم افزایی بیشتر و شناساندن قزوین به هموطنان شده که این مهم در برای برگزاری نمایشگاه فرهنگ و سنن اقوام مختلف ایرانی نمود یافته است.
جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین با اشاره به اینکه سه هزار نفردر این ستاد در حال خدمت رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند، افزود: تلفات جاده ای استان در نوروز سال جاری نسبت به مدت مشابه قبل ۶۰ درصد کاهش یافته که نشان دهنده تدبیر و کار گروهی منظم در استان و تلاشهای نیروی انتظامی است
فرخزاد خاطر نشان کرد:مهم ترین کار در بخش کاهش تلفات جاده ای که باید انجام شود تغییر نگرش و فرهنگ سازی درست در بین افراد جامعه است و نیروی انتظامی با کارهای پیشگیرانه و فرهنگ سازی گام های موثری برداشته است
این مقام مسئول یادآور شد:سرمایه های کشور در بخش خدمات رسانی به مسافران بدون فرهنگ سازی باز خورد درستی نداشته و فقط اتلاف بیت المال به حساب می آید و اگر فرهنگ سازی در این زمینه انجام شود می توان این سرمایه عظیم را در بخش های دیگری در جهت پیشرفت کشور به کار گرفت.
فرخزاد با اشاره به حجم بالای کار ستاد خدمات سفر افزود: در کمیته ستاد خدمات سفر کمیته های مختلفی مشغول فعالیت می باشند که برای نمونه کمیته ایمنی راه ها و ستاد سوخت را می توان نام برد که فقط در ستاد تامین سوخت ۷۰ کامیون مشغول فعالیت می باشند که سوخت مصرفی جایگاه ها را در سراسر استان تامین می کنند.
فرخزاد با در خصوص برنامه های استقبال از مسافرین نوروزی بیان کرد :چاپ بروشور و ایجاد کانکس های راهنما گردشگردی در ورودی شهرها و توزیع بیش از ۱۵۰۰میلیون بروشور راهنما و معرفی استان از جمله این اقدامات بوده است.
جانشین ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین با رضایت بخش بودن وضعیت اسکان مسافران گفت:۳۳۰ تخت اقامتی در شهر قزوین و همچنین ۲۰۰ تخت در اقامتگاه های روستایی برای نوروز ۹۷ اضافه گردیده است و تمام مکان هابی اقامتی استان در ۳ شب پیش به طور ۱۰۰ درصد در اختیار مسافران نوروزی بوده است که با همکاری اداره کل اوقاف بقعه امامزاده ها و مساجد نیز در جهت اسکان مسافران نوروزی به خدمت گرفته شد.
وی خاطر نشان کرد: این حجم مسافر نشان دهنده تغییر ضاعقه مردم به مسافرت به مکان های جدید میباشد که در همین جهت شعار امسال مسافرت های نوروزی شهر شاداب قزوین نزدیک ترین مقصد انتخاب شد.
وی در پایان یادآور شد:با توجه به ظرفیت استان قزوین از حیث موضوع گردشگری با رونق و سرمایه گذاری در این بخش میتوان اقتصاد بومی استا را دوباره پویا کرد و جان دوباره ایی به صنعت صنایع دستی استان بخشید.
استان قزوین دارای یک هزار و ۳۴۶ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی است.
۶۱۰۴/۶۰۱۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


نوروز ۹۷


ستاد خدمات سفر


استان قزوین