اخبار گردشگری

میهمانان نوروزی ایلام با ویژگی های زیست عشایری آشنا می شوند

عبدالمالک شنبه زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: وی ادامه داد: در مبادی ورودی شهر ایلام در جوار پایگاه های اطلاع رسانی، سیاه چادرهای محلی برپاشده نیز مکانی برای آشنایی گردشگران با آداب و سنت‌ها در کنار توزیع و پخت نان محلی، دوغ و شیرینی محلی بوده در این سیاه چادرها نیز گوشه‌ای از زندگی سنتی عشایر استان به نمایش در می گذارند.
وی، اجرای موسیقی آیینی سنتی محلی، معرفی فرهنگ، آداب، رسوم، سنن و آیین و مفاخر استان ایلام، برپایی نمایشگاه های سوغات و صنایع دستی استان را از برنامه های ‘نوروزگاه’ که در شهر ایلام و دیگر شهرستانها در ایام عید نوروز برگزار می شود برشمرد و گفت: این اداره کل درصدد است تا به شکل مطلوب سنت های ارزشمند ایلام را به همه معرفی کند.
شنبه‌زاده از برگزاری جشنواره نوروزی نیز در شهرستان‌های مختلف استان خبر داد و گفت: در راستای ایجاد شور و نشاط اجتماعی این جشنواره های شاد برای شهروندان برگزار می‌شود.
وی از فعالیت و تلاش کمیته‌های تخصصی در ستادهای اجرایی خدمات سفر نوروزی خبر داد و گفت: ارایه خدمات مناسب، سریع و به موقع به گردشگران از اهداف اصلی این کمیته ها است که امیدواریم در راستای اهداف خود موفق شوند.
وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفرهای نوروزی در راستای خدمات دهی به گردشگران نوروزی و نیز نظارت بر اماکن اقامتی و پذیرایی راه‌اندازی می‌شود که در قالب کمیته‌های روابط عمومی ، تبیلغات و اطلاع رسانی، نظارت، اسکان و آمار، حراست و حقوقی ،موزه ، پشتیبانی و راهیان نور فعالیت می‌کند.
شنبه‌زاده، هدف از راه‌اندازی کمیته‌ها را ارایه خدمات مناسب اطلاع رسانی و گردشگری در ایام نوروز برای جلوگیری از افزایش هزینه‌های مراکز اقامتی،‌ تفریحی و خدماتی برشمرد.
استان ایلام با بیش از ۷۵۰ اثر طبیعی و تاریخی در غرب کشور واقع است و به واسطه برخورداری از طبیعت زیبا یکی از زیباترین استانها در ایام عید نوروز بشمار می رود.
۷۱۷۷/۶۰۳۴

انتهای پیام /*


اجتماعی


میراث فرهنگی


گردشگری


عید نوروز