اخبار گردشگری

فرسودگی ۶۵ درصد واحدهای پذیرایی بین راهی خراسان شمالی

عبدالله سهرابی شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، مجموع واحدهای پذیرایی بین راهی، رستوران ها و سفره خانه سنتی در خراسان شمالی را ۵۴ واحد عنوان و اظهارکرد: در استان حدود ۴۲ واحد پذیرایی بین راهی نیازمند نوسازی است.
وی با بیان اینکه بیشترین تعداد واحدهای پذیرایی در مسیر شهر آشخانه به جنگل گلستان قرار دارد اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی به علت اینکه این واحدها در حریم راه قرار دارد، اجازه مرمت و توسعه را به آنها نمی دهد.
سهرابی با تاکید بر اینکه باید تاسیسات گردشگری در استان به لحاظ کیفی و خدماتی استانداردسازی شود گفت: متاسفانه اداره کل راه و شهرسازی اجازه نمی دهد که آنها خودشان را با ضوابط استاندارد منطبق کرده و بتوانند گواهی استاندارد اخذ کنند.
وی افزود: اکنون ۲۶ دفتر خدماتی- مسافرتی و ۲۲ واحد اقامتی شامل هتل و مهمان پذیر نیز در خراسان شمالی فعالیت دارند و به مردم خدمات ارائه می دهندو ضمن اینکه تاکنون مجوز ۱۳ اقامتگاه بومگردی در استان صادر شده که در راستای اسکان مسافران و گردشگران فعالیت می کنند.

** نبود آژانس مسافرتی در شهرستان های فاروج و راز و جرگلان
رئیس گروه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی اظهارکرد: از تعداد ۲۶ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ۱۳ آژانش مسافرتی در مرکز استان قرار دارد و در دیگر شهرستان ها نیز به جز فاروج و راز و جرگلان به صورت میانگین۲ تا ۵ آژانس گردشگری فعالیت دارند.
وی گفت: تعداد واحدهای اقامتی، واحدهای پذیرایی بین راهی و تاسیسات گردشگری در خراسان شمالی پاسخگوی نیاز است اما، باید بر تعداد این تاسیسات بویژه هتل های چهار ستاره استان برای ارتقای سطح خدمات ارائه شده به مسافران و گردشگران اضافه شود.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲

انتهای پیام /*


اجتماعی


واحدهای پذیرایی


میراث فرهنگی


خراسان شمالی