اخبار گردشگری

تشکیل۱۱کمیته برای استقبال از مسافران نوروزی درخوزستان

به گزارش ایرنا شهاب صدیقی روز شنبه در نشست هماهنگی ستاد نوروزی و پاکسازی شهرهای آبادان و خرمشهر در سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:۲۴ اسفند روز رونمایی از شهرهای آبادان و خرمشهر به عنوان میزبان های متفاوت و شاخص در ایام نوروز خواهد بود.
وی افزود:همه نهادها با برنامه ریزی دقیق و استفاده از تمام ظرفیت خود، نسبت به ترمیم نواقص شهری، نظافت و زیباسازی عمومی آبادان و خرمشهر تلاش کنند.
صدیقی گفت:ظرفیت گردشگری آبی در خوزستان به ویژه در آبادان و خرمشهر باید مورد توجه و استفاده قرار گیرد و برنامه‌ ریزی‌ باید به سمت رونق گردشگری در این ۲ شهر منتهی شود.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری بر استفاده از ظرفیت ‌های انجمن‌ های مردم نهاد تاکید کرد و خواستار مشارکت هر چه بیش ‌تر تشکل‌ ها در اجرای برنامه ‌های نوروز ۹۷ شد.
وی افزود:استفاده از ظرفیت های بومی منطقه از جمله ایجاد گردشگری آبی مشترک در رودخانه بهمنشیر و اجرای آیین های کهن مردم آبادان و خرمشهر بر روی لنج های بزرگ و سنتی برای نوروز ۹۷در دستور کار قرار دارد که اجرایی شدن آن در اشتغالزایی منطقه نقش محوری خواهد داشت.

** اجرای طرح پاکسازی عمومی در آبادان
شهردار آبادان نیز در این نشست گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد پاکسازی عمومی خوزستان، طرح پاکسازی عمومی در شهر آبادان از دهم اسفند آغاز و تا ۲۴ اسفند ادامه خواهد داشت.
حسین حمیدپور افزود:علاوه بر شهرداری، کلیه دستگاه های اجرایی بویژه ادارات خدمات رسان آبادان مکلف شده اند شهرداری را در این زمینه یاری کنند.
وی مشارکت شهروندان در راستای فرهنگسازی و نظافت و پاکیزگی عمومی را در طرح پاکسازی خواستار شد و گفت:برنامه ریزی شده تا در روز ۲۴ اسفند مردم و مسئولان در کنار هم به نظافت شهر اقدام کنند تا در ایام نوروز، شهر پاکیزه آماده استقبال از میهمانان نوروزی باشد.
طرح پاکسازی منطقه به منطقه در خوزستان از دهم اسفند در خوزستان آغاز شده است.
۷۱۰۴/۳۰۱۵/ ۶۰۳۷

انتهای پیام /*


اجتماعی


شهرداری


طرح پاکسازی


آبادان